خبرگزاری کار ایران

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس خبرداد؛

خسارت صد درصدی بارش‌های اخیر به محصولات نخلستان‌های دشتی و تنگستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۹۵۸

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس از خسارت ۱۰۰ درصدی خرمای نخیلات این دو شهرستان بر اثر سامانه بارشی اخیر خبر داد.‌‌

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرمی اظهار داشت: بارش‌های باران در سامانه مونسون در همه نقاط استان بوشهر ثبت شد و در برخی نقاط جاری شدن سیل را شاهد بودیم.

کرمی افزود: خسارت بارش باران به کشاورزی و باغات خرما قابل توجه است چرا که بارش باران سبب ریزش و ترشیدگی خرما در نخلستان‌ها شد.

وی بیان کرد: بارش باران سبب ریزش محصول و ترش شدن و کپک‌زدگی محصول نخیلات شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد محصول خرما در نخیلات تنگستان و دشتی خسارت دیده است که نیاز به جبران دارد.

کرمی افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی باید ضمن برآورد خسارات، راهکار‌های جبران آسیب‌ها را ارائه و هر چه سریعتر اقدام کند.

وی بیان کرد:  تنها راه امرار معاش مردم این شهرستان‌ها تولید محصول خرما است که خسارت وارد شده زندگی و معیشت آنان را به خطر انداخته و باید هر چه زودتر خسارت‌ها جبران شود.

کرمی افزود:  باید برآورد میزان خسارت دست رنج یک ساله کشاورزان استان و جبران آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد تا زندگی و معیشت آنان بیش از این دچار مخاطره نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز