خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی «دانشگاه بین المللی اهل بیت» به ایلنا خبر داد؛

رونمایی از کتاب «بحرطویل عامیانه و بحرطویل‌سرایان»

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۷۹۹

مسلم نادعلی‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی اهل بیت، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیّات عامّه از رونمایی اثر مشترک خود با مرحوم استاد حسن ذوالفقاری عضو فقید هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران در تاریخ 20 مردادماه خبر داد.

مسلم نادعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا سمنان، بیان کرد: تحقیق و پژوهش پیرامون بحرطویل را از سال 1396 آغاز و حدود 250 بحر طویل مذهبی را گردآوری کرده بودم.

وی ضمن ابراز تأسّف از فوت مرحوم حسن ذوالفقاری ادامه داد: هنگامی که به استاد ذوالفقاری عرض کردم که تصمیم به چاپ چنین کتابی دارم، استقبال کردند و فرمودند: «رساله دکتری بنده نیز در مورد بحرطویل بوده است و مدّت‌ها تصمیم به چاپ آن را داشته‌ام اما فرصت نمی‌شد و استاد شفیعی کدکنی هم مدام لطف دارند و پیگیر انتشار آن هستند».

این نویسنده دامغانی یادآور شد: با پیشنهاد استاد ذوالفقاری رساله دکتریِ ایشان در اختیار بنده قرار گرفت و با اشتیاق از مطالب گردآوری‌شده بهره بردم و برای چاپ کتاب «بحرطویل عامیانه و بحرطویل‌سرایان» از آن استفاده کردم.

وی اظهار کرد: بحرطویل از قالب‌های کمتر شناخته‌شده شعر و ادبیات فارسی است و در این کتاب، علاوه بر مقدمه‌ای مفصل در مورد بحرطویل و سیر تطوّر و انواع آن، به عنوان نمونه بحرطویل‌هایی را که حاصل انتخاب مشترک بنده و مرحوم دکتر ذوالفقاری بود، به آیندگان معرفی کردیم.

یادآوری می‌شود مراسم رونمایی از کتاب «بحرطویل عامیانه و بحرطویل‌سرایان»، عصر پنجشنبه 20 مردادماه 1401 با حضور دکتر سید محمد ترابی استاد دانشگاه ملی استرالیا، امیر حسین‌زادگان مدیر انتشارات ققنوس و ناشر کتاب، خانواده نیکونام حسن ذوالفقاری، دکتر مسلم نادعلی‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت و سایر دوستداران فرهنگ و ادب فارسی در خانه تسنیم دامغان برگزار خواهد شد.

گفت و گو: محمود بانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز