خبرگزاری کار ایران

در نشست با خبرنگاران عنوان شد؛

تخصیص ۱۵ میلیارد برای تکمیل مجتمع درمانی و فرهنگی ایثارگران قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۱۰

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مجتمع فرهنگی و درمانی ایثارگران شهید رجایی درنظر گرفته شده است که در دو بخش سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص داده می‌شود و با این اعتبارات این مجتمع تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن آخوندی در نشست با خبرنگاران که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات بنیاد شهید استان برگزار شد، گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون در استان قزوین ۱۰ شهید خبرنگار داشته‌ایم.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین ادامه داد: در استان سه هزار شهید داریم و یک‌هزار و ۳۸۰ مادر شهید داشتیم که پیام رسان و گنجینه اسرار شهدا هستند که در چند ماه اخیر ۵۰ نفر آن‌ها از دنیا رفته‌اند، رسالت خبرنگاران این است که سراغ مادران شهدا برویم و خاطرات و زندگی شهدا را از آن‌ها پیگیری کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در قزوین ۴۵ هزار جامعه هدف و ۳۵ هزار رزمنده داریم که باید به آن‌ها بها داده شود و به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش برویم.

وی بیان کرد: در قوانین ایثارگری مشکلات فراوانی داریم که علت اصلی آن هم نوع قانون‌گذاری است و تا امروز نواقص آن رفع نشده است، البته برای برنامه هفتم پیشنهادهایی ارائه شده تا این نواقص رفع شود.

آخوندی اظهار کرد: در استان قزوین 666 آزاده داریم که در هفته تجلیل از آزادگان برای آن‌ها برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: نزدیک چهار هزار ایثارگر شاغل در دستگاه‌های دولتی استان داریم که برای ۹۷ درصد آن‌ها تبدیل وضعیت صورت گرفته است و سه درصد باقی مانده هم در دستگاه‌هایی هستند که خود را فراتر از قانون می‌دانند و برخی هم با خود ایثارگر مشکل دارند، درخواست ما این است که برای این سه درصد هم قانون اجرا شود در غیراین صورت به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

در پایان این مراسم از خبرنگارات برتر حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

وی درباره سنگ مزار شهدای سلامت استان گفت: دو شهید سلامت استان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند اما پیگیری‌هایی صورت گرفته و تهران هم مشکلی برای تایید شهادت ندارد و صرفا پرونده دیر ارسال شده، البته طبق آخرین پیگیری‌ها این پرونده در وزارت بهداشت تایید شده و بنیاد شهید کشور هم منتظر ابلاغ از طرف وزارتخانه است و به محض ابلاغ به استان سنگ مزار این شهدا که از طریق بنیاد استان سفارش داده شده در مراسمی نصب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز