خبرگزاری کار ایران

صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۹۱۳

صید میگو برای بیش از ۳۷۰ قایق از امروز ۱۸ مرداد در اسکله‌های سراسر استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر، فصل صید میگو از امروز برای قایق‌ها و از ۱۹ مرداد برای لنج‌ها آغاز می‌شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ تن میگو در آب‌های استان صید شود که با توجه به صید بیش از ۲ هزار تن میگو در سال گذشته کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

عقیل دشتیان‌نسب افزود: مانند هر سال، امسال هم پژوهشکده میگوی کشور کشت‌های پژوهشی را برای میگو انجام داد که امسال این گشت‌ها از ۲۶ تیر آغاز و نمونه‌برداری‌ها در ۲۳ ایستگاه در ۹۰ کیلومترمربع انجام شد.

وی گفت: زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت میگو برای اندازه تجاری و بازارپسند مناسب باشد، زمان آغاز فصل صید میگو اعلام می‌شود. پس از گشت‌های پژوهشی، زمان مورد نظر ۱۶ مرداد بود که کمیته صید استان تصمیم گرفت که فصل صید میگو پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا و از ۱۸ مرداد برای قایق‌ها و از ۱۹ مرداد برای لنج‌ها آغاز شود.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی صید میگو همه استان‌های جنوبی ممنوع و تنها در استان بوشهر مجاز است و سپس در اواخر شهریور و اوایل مهر در استان هرمزگان آزاد می‌شود.

دشتیان‌نسب گفت: وضعیت ذخیره میگو هم چندان مناسب نیست و ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش ذخیره ثبت شده است که باید تلاش صیادی کاهش یابد و ۲۰ درصد شناور‌ها و تلاش آن‌ها برای انواع صید کمتر شود.

میگوی ببری ۹۰ درصد جمعیت میگوی استان بوشهر را تشکیل می‌دهد که هم به‌صرفه‌تر است و هم بازارپسندی بالایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز