خبرگزاری کار ایران

در نشست با وزیر میراث فرهنگی مطرح شد؛

مشکلات میراث فرهنگی و اوقاف در قزوین تعیین تکلیف شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۹۳

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: موضوع میراث فرهنگی و اوقاف برای استان مشکل ایجاد کرده است و باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در نشست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: هدف مجموعه این است که موضوع باغستان حل و فصل شود. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: مجمع نمایندگان در مسائل استان متحد و منسجم است و مردم استان برای انقلاب فداکاری داشتند که باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان قزوین هم در این جلسه گفت: قزوین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصر به فردی دارد و این موقعیت در کنار قرار داشتن در شاهراه ارتباطی موقعیت خوبی را فراهم کرده است.

مهدی رجحانی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری با مشکل مواجه هستیم و سرمایه گذاران هم به دلیل کم بودن گردشگران تمایل به حضور در استان ندارند، البته مدیران استان عزم جدی دارند که در مسیر توسعه گردشگری شتاب داشته باشیم که برای حل این مشکل به کمک دولت نیاز داریم.

وی عنوان کرد: در رابطه با باغستان باید اقداماتی داشته باشیم که به حفظ آن شود، در رابطه با باغستان، امنیت، اقتصاد و معیشت برای مدیریت استان دارای اهمیت است.

این مسئول اظهار کرد: برای باقی ماندن بافت تاریخی ابتدا باید حیات در آن وجود داشته باشد و در پهنه بافت تاریخی اقداماتی داشته باشیم به حفظ حیات کمک کند.

تصمیم‌گیری‌ها باید به منافع شهر باشد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: در عمر یک ساله شورای شهر قزوین فکر کردیم برای باغستان کار کرده‌ایم اما با صحبت‌های مطرح شده در این جلسه جای تامل وجود دارد.

علی فرمانی ادامه داد: فرزندی به نام باغستان متولد کردیم اما وقتی می‌خواهیم هزینه کنیم می‌گوییم فرزند من نیست و زمانی که می‌خواهیم بهره‌مند شویم می‌گوییم فرزند من است و در وضعیت رها و یله قرار دارد ، امروز مردم ما از تخصصی حرف زدن و عوامانه رفتار کردن خسته شده‌اند.

وی عنوان کرد: در سال جاری سه آتش‌سوزی در بازار سنتی قزوین داشتیم و برای احداث ایستگاه آتش نشانی بودجه در نظر گرفتیم، اگر دنبال منافع سازمانی هستیم باید منافع مردم مطرح باشد چیزی که گره‌ای از کار مردم باز نکند منافع نیست.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: قزوین از شهرهایی است که می‌تواند در اولویت گردشگری اقتصادی قرار گیرد و در ساماندهی میراث فرهنگی و تاریخی به مدیریت یکپارچه نیاز داریم اما به جای سرمایه به معضل تبدیل شده است، پل امام رضا زاییده کدام تفکر است، اگر مشتری دارید بگویید بفروشیم  تا آن را به جای دیگری ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز