خبرگزاری کار ایران

مدیر ریشه کنی فلج اطفال در منطقه مدیترانه شرقی WHO:

واکسن های موسسه رازی سهم عمده ای در ریشه کنی فلج اطفال در ایران داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۳۲

مدیر ریشه کنی فلج اطفال در منطقه مدیترانه شرقی WHO، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را مجموعه ای نمادین خواند و گفت: این موسسه به علت تخصص خود شناخته شده و به تولید واکسن معروف است.

به گزارش ایلنا از البرز، تیمی از مسئولان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بازدید از توانمندی های فنی موسسه رازی در زمینه  تولید واکسن فلج اطفال و پیگیری درخواست ها و جلب حمایت سازمان بهداشت جهانی در تامین VVM ،انتقال تکنولوژی IPV ، تامین بذر OPV  و nOPV  وغیره با هیئت رئیسه و مدیران موسسه رازی در سالن زنده یاد دکتر کاوه موسسه دیدار و گفت و گو کردند.

حمید جعفری، مدیر ریشه کنی فلج اطفال در منطقه مدیترانه شرقی WHO در این بازدید، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را یک مجموعه نمادین در منطقه دانست و اظهار کرد: موسسه رازی به علت تخصص علمی خود شناخته شده و به تولید. واکسن ها معروف است. 

وی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای رازی تولید واکسن خوراکی فلج اطفال است که منجر به حذف فلج اطفال در ایران شد، ایران پیشرفت بسیار سریعی در ریشه کنی فلج اطفال داشته و این به دلیل استفاده از واکسنی است که در موسسه رازی تولید شده است.

مدیر ریشه کنی فلج اطفال در منطقه مدیترانه شرقی WHO با بیان این که سابقه عمیق همکاری بین موسسه رازی و WHO وجود دارد، تصریح کرد: موسسه رازی در تولید سایر واکسن‌های دوران کودکی مانند واکسن‌های اوریون، سرخک و سرخجه نیز پیشتاز بوده و واکسن کرونا را نیز تولید کرده است. بنابراین این موسسه در منطقه مدیترانه شرقی با 22 کشور عضو، تنها موسسه ای است که با موفقیت واکسن های زیادی را تولید می کند که در برنامه ایمن سازی کودکان در منطقه ما استفاده می شود.

 

علی اسحاقی رئیس موسسه رازی در این دیدار، با اشاره به اهمیت روابط موسسه رازی و سازمان بهداشت جهانی گفت: با توجه به نوع فعالیت های موسسه رازی، لزوم گسترش تعاملات و همکاری ها با سازمان بهداشت جهانی (WHO) بسیار مهم و راهگشا است و از همکاران وزرت بهداشت نیز برای همراهی در برگزاری این جلسه قدردانی می کنیم.

در این نشست که به همت مدیریت روابط بین الملل موسسه رازی برگزار شد، توانمندی های تخصصی و فنی موسسه رازی در تولید واکسن فلج اطفال، ریشه کنی این بیماری با استفاده از واکسن های موسسه، تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی براساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشکلات بخش تولید واکسن های ویروسی پزشکی موسسه رازی به ویژه با توجه به تحریم ها در خصوص تامین مواد اولیه مورد توجه قرار گرفت.

این هیئت در ادامه با همراهی مسئولان موسسه رازی از موزه روابط عمومی و بخش جانوران سمی بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز