خبرگزاری کار ایران

رئیس تولید واکسن ویروسی موسسه رازی:

ابتلاء به سرخک در فصل گرما بیشتر می شود/ در کشور شیوع سرخک نداریم/نوزدان زیر دو سال در معرض ابتلا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۶۴۲

رئیس بخش تولید واکسن‌های ویروسی مصرف پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر اینکه شیوع سرخک در کشور گزارش نشده به والدین نوزادن زیر دو سال تاکید کرد نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، اشرف محمدی طی نشست خبری با اشاره به دلایل مشاهده موارد سرخک در کشور اظهار کرد: طی دو سال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا، مراجعه مردم به مراکز درمانی تا حدودی کاهش یافت و این نگرانی ایجاد شده که تعدادی از نوزادان زیر دو سال واکسن سرخک دریافت نکرده و در معرض بیماری هستند لذا از والدین درخواست می‌شود اگر نوزاد ۱۲ تا ۱۸ ماه دارند، نسبت به واکسیناسیون و تزریق واکسن سرخک، اقدام کنند.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل بالا رفتن آمار ابتلا سرخک، ورود مهاجران و افراد جنگ زده از  کشورهای همسایه به داخل مرز است که از امکانات بهداشتی و دریافت واکسن سرخک محروم بودند.

رئیس بخش تولید واکسن‌های ویروسی مصرف پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر اینکه با توجه به تعداد ابتلا در کشور چیزی به نام شیوع سرخک نداریم، گفت: تزریق همگانی واکسیناسیون در سنوات گذشته به درستی انجام شده لذا آنتی بادی ویروس سرخک در بدن بیش از ۹۵ درصد از مردم کشور وجود دارد و ابتلا بعد از دریافت واکسن غیر ممکن است مگر در موارد خاص و در مواردی که سیستم ایمنی فرد ضعیف باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تاثیر فصل بر بیماری گفت: سرخک در فصل گرما افزایش پیدا می کند اما این موضوع جای نگرانی نیست چراکه جمعیت زیر ۵۵ سال در کشور واکسینه شده و ایمن هستند ولی خطر تنها نوزادان زیر ۲ سال را تهدید می کند.

محمدی با اشاره به تولید کافی واکسن سرخک گفت: واکسن سرخک جزو واکسن های ویروسی است که به دو صورت دوگانه شامل سرخک و سرخجه یا سه گانه شامل سرخک، سرخجه و اوریون در موسسه رازی تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد. 

وی افزود: طبق سنوات گذشته، میزان ۵ میلیون دز واکسن، اعلام نیاز شده است که موسسه رازی، تولید ۴ میلیون و نیم دز واکسن را بر عهده دارد. همچنین در حال حاصر یک میلیون و نیم دز واکسن سه گانه و ۷۰هزار دز واکسن دوگانه آماده تحویل به مراکز بهداشت و درمان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نگرانی بابت کمبود واکسن سرخک نداریم، گفت: در موسسه رازی در هر سال برای چهار سال آینده، موجودی واکسن ذخیره می‌شود که هم اکنون یک و نیم واکسن سه گانه دارای مجوز در سردخانه های موسسه موجود و آماده ترخیص است و نگرانی از کمبود واکسن وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این وجود نگرانی ما عدم واکسیناسیون و عدم نظارت والدین بر نوزادانی است که واکسن دریافت نکرده اند چراکه با ابتلا یک کودک و با توجه به قابلیت انتقال، می تواند به سطح سایر خانواده ها و جامعه نیز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز