خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان:

سنجش تخصصی سلامت دانش‌آموزان قزوین تسهیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۱۱

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: با راه اندازی و فعالیت اولین پایگاه دائمی تخصصی و متمرکز سنجش سلامت دانش آموزان، سنجش تخصصی دانش آموزان در استان تسهیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معرفت الله احمدی با اشاره به فعلیت مرکز سنجش سلامت دانش آموزان گفت: در سال‌های گذشته پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان در مدارس بود که امسال این مشکل رفع شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ادامه داد: این پایگاه به تجهیزات بینایی سنجی، شنوایی سنجی و آزموئن‌های شناختی مجهز است و نیروهای متخص در آن فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در مرحله اول سنجش سلامت نوآموزان در 22 پایگاه سیار و ثابت انجام می‌شود و در صورتی که مشکوک باشد برای بررسی تخصصی به این مرکز ارجاع داده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سنجش برای جهش تحصیلی پایه‌های ابتدایی هم در این مرکز تخصصی انجام می‌شود تا دانش آموزان بتوانند به پایه‌های بالاتر جهش کنند.

وی عنوان کرد: ارزیابی مجدد دانش آموزان مدارس استثنایی هم در این مرکز تخصصی انجام می‌شود و درصورت تایید دانش آموزان می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.    

احمدی گفت: در مجموع در سال حدود چهار هزار دانش آموز در این مرکز مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز