خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

هیچ برنامه‌ای برای حفاظت از بافت تاریخی یزد نداریم/ دلیلش هم عدم پرداخت حق استان است/ با بحران‌هایی که داریم به‌جایی نمی‌رسیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۶۸

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با انتقاد از بی توجهی کشور در بخش هایی به استان یزد گفت: سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشد که چرا حق مردم یزد را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار در انتقاد از وضعیت پیش آمده در استان و تجربه سیل اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: چندماه پیش چنین حادثه ای داشتیم و انتظارمان هم این بود که شاهد چنین واقعه‌ای در یزد نباشیم اما بازهم تکرار شد.

وی که در جلسه ستاد مدیریت بحران استان سخن می‌گفت ، با بیان اینکه چرا جایگاه مدیریت بحران در کشور ما به این میزان ضعیف است افزود: مدیریت بحران در کشور ما اصلا هویتی ندارد و حتی در خصوص جمع بندی خسارت‌ها و اعلام به وزارت کشور با مشکل مواجه است و نمی‌دانم که این قضیه چه ربطی به سازمان برنامه و بودجه دارد.

جوکار اضافه کرد: ما مشکلات جدی و اساسی داریم، اعتقاد دارم که پدافند غیرعامل جایگاه بالاتری از مدیریت بحران باشد، با این بحران‌هایی که داریم و وضعیت کنونی، به‌جایی نمی‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه جای تأسف است از اینکه در سال 1400 بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان یزد صفر بوده است، افزود: در صورتی که 12 درصد حقوق معادن که برای منابع طبیعی است، در سال گذشته 400 میلیارد تومان بوده که باید دید این مبلغ کجا هزینه شده و چرا سازمان برنامه و بودجه این پول را به استان یزد پرداخت نمی‌کند.

جوکار با تاکید بر اینکه این 400 میلیارد سال گذشته از 12 درصد حقوق معادن، حق استان یزد است و باید به استان پرداخت شود، عنوان کرد: این یک قانون است که توسط دولت هم تصویب شده ولی متاسفانه سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت آن بی توجهی می‌کند. سیل اخیر در یزد تجربه قبلی را رقم زد به صورتی که سدهای خاکی یا لبریز یا شکسته شد و سه‌نقطه هم آب سیلاب وارد یزد و مشکلات کنونی را به وجود آورد.

هیچ برنامه‌ای برای حفاظت از  بافت ارزشمند یزد نداریم

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بافت تاریخی یک سازه خشتی است و اگر در شرایطی که بارندگی‌ها زیاد باشد نتوانیم آن را تخلیه کنیم، فرو خواهد ریخت و دیگر شهر جهانی معنایی ندارد و متاسفانه هیچ برنامه اجرایی برای حفاظت این بافت ارزشمند نداریم و قادر به کار اجرایی برای آن هم نخواهیم بود و دلیل آن هم این است که حق استان یزد پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هواشناسی چه تجهیزاتی برای پیش بینی وضع آب و هوا دارد، عنوان کرد: هواشناسی کشور ما فشل است و همین باعث می‌شود تا کسی برای شرایط این چنینی به خوبی آماده نباشد و دلیلش هم نبود تجهیزات برای پیش بینی وضع آب و هوا است.

جوکار با اشاره به اینکه مدیریت کردن بحران هزینه و تبعات دارد و نمی‌توانیم جوابگوی هزینه آن به مردم باشیم، افزود: من الان واقعا جوابگوی مردم نبودم زیرا از ما می‌خواهند و می‌گویند که مگر شما تجربه نداشتید و چهار ماه پیش چنین چیزی را تجربه نکردید پس چرا اقدام نکردید، نمی‌دانم که چه جوابی به مردم باید بدهم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز