خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد به ایلنا خبرداد؛

ظرفیت سیل بندهای استان تکمیل است/بارش دو برابری سالانه یزد در چند ساعت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۲۹

استاندار یزد با اشاره به آخرین وضعیت سیل اخیر در این استان گفت: ظرفیت سیل بندهای استان تکمیل است.

مهران فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بارش استان یزد در شهر یزد متوسط بارش سالیانه 45 میلی متر بوده که تا الان 90 میلی متر بارش داشته یعنی بارش دو سال یزد ظرف چند ساعت و حجم رواناب زیادی را ایحاد کرد.

وی ادامه داد: در کوهستان های اطراف که تمامی مسیرهای آن ها منتهی به شهر یزد می شود بالغ بر 70 میلی متر بارش گزارش شده که موجب تکمیل ظرفیت تمامیه سدها و سیل بندها شده و مازاد آب آن در قالب روان آب با 90 مترمکعب بر ثانیه (در بعضی از ساعات) به سمت شهر یزد حرکت کرد.

استاندار یزد ادامه داد: سیل بندهای اطراف شهر همگی تکمیل و سرریز آن ها با سیلاب شهری بهم پیوستند و سبب بالازدگی فاضلاب، ایجاد مشکلاتی در بافت فرسوده و برخی مشکلات در زمینه های آب، گاز و برق شد.

فاطمی با بیان اینکه خوشبختانه در ناحیه بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی، خسارت ها جزئی بوده است از ۲۴۰ مورد آسیب جزئی و کلی به بافت تاریخی شهر یزد در حادثه سیل اخیر خبر داد.

وی اضافه کرد: بخشی از آسیب ها مربوط به خانه های فرسوده، بخشی مربوط به فرونشست زمین و برخی هم آوارها  و تخریب دیوارها بوده اما در مجموع اوضاع بافت تاریخی یزد بهتر از خود شهر یزد است.

استاندار یزد ادامه داد: بارش باران در شهر یزد استمرار دارد و عوامل شهرداری و دستگاه های خدمات رسان استان به مدت 4 شبانه روز است که در حال پیگیری مسائل و مدیریت سیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیداست با خروج سامانه بارشی از استان و در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت های وارد را ارزیابی و با پیگیری های استان وضعیت زندگی مردم در خانه های آسیب دیده را به روال عادی برگردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز