خبرگزاری کار ایران

اولین تیم اعزامی امدادی به شهر یزد رسید/ 18 استان کشور درگیر سیل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۴۲۰

وزیر کشور با اشاره به همکاری و همفکری کامل مسئولان استان یزد جهت به کنترل درآورن شرایط گفت: اولین تیم اعزامی از اصفهان به شهر یزد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احمد وحیدی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات امدادی و خدماتی لازم جهت امدادرسانی به مردم یزد از استان‌های تهران، کرمان و اصفهان اعزام شدند اظهار داشت: برای بررسی و رسیدگی موضوع سیل اخیر وارد استان یزد شدیم تا با هماهنگی و همفکری مسئولان کمبود وسایل و تجهیزات را در استان برطرف نماییم و در صورت نیاز تجهیزاتی که لازم است را از خارج استان تامین کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از روزهای قبل هشدارهای لازم در خصوص شرایط آب و هوایی داده شده بود و اقدامات لازم توسط استاندار و مجموعه استان انجام گرفته بود اما بارش‌ها بیش از آنچه تصور می‌شد اتفاق افتاد.

وزیر کشور افزود: طبق گزارشات ارائه شده، حجم بارش‌ها در برخی مناطق تا دو برابر میزان بارش‌ها نسبت به بارش‌های طول سال استان یزد بوده است که حجم بسیار بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: خارج از پیش‌بینی‌ها انجام شده خسارت‌هایی زیادی به برخی از مناطق فرسوده به خصوص بافت تاریخی شهر یزد وارد شده است همچنین حجم زیاد آب در برخی از روستاها و شهرهای استان مسائلی دیگر به وجود آورده است.

وحیدی با بیان اینکه شرایط در سایر شهرستان‌ها تحت کنترل در آمده است افزود: البته در دو سه مورد از روستا مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: در سطح شهر یزد اقدامات در حال مدیریت است و فقط نگرانی از ادامه بارش‌ها و خسارت‌های احتمالی آن وجود دارد چرا که بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌های دیگری برای استان پیش‌بینی شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: امکانات و نیروهای لازم جهت آمادگی بیشتر استان در برابر سیل از جاهای مختلف کشور همچون استان‌ها کرمان، تهران و اصفهان در حال اعزام به استان هستند و در حال حاضر اولین تیم اعزامی و امکانات ارسال شده از اصفهان وارد شهر یزد شدند که جهت جمع‌آوری آب گرفتگی‌ها فعال شدند.

وحیدی خاطرنشان کرد: امکانات دیگری نیز از استان تهران در راه است و همچنین واحد مهندسی ارتش‌جمهوری اسلامی و نیروی زمینی از استان کرمان به یزد رسیدن تا در صورت نیازمندی‌های مهندسی وارد عمل شوند و مسائل با قدرت و دقت برطرف شود.

وی با بیان اینکه قریب به 18 استان کشور درگیر سیل هستند، گفت: با وجود حجم بالای بارش ها اما خوشبختانه مدیریت خوبی بر مسائل و مشکلات مربوط با بارش ها و سیلاب ها شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت خوب و گسترده ای بر مسائل مربوط به سیل اخیر در کشور انجام شده است، اظهارداشت: متاسفانه در دو سه نقطه کشور بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه های بارشی شاهد مشکل بودیم که امامزاده داود(ع)، منطقه فیروزکوه و یزد از جمله آن ها است.

وحیدی با بیان اینکه یزد با مشکل آبگرفتگی  معابر روبرو شده است، افزود: با توجه به وجود بافت تاریخی در این شهر به سرعت مسائل مربوط به ان در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فوتی های ناشی از بارش سیل آسای اخیر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: فوتی های ما در بارش اخیر گسترده نبوده و در بعضی از استان ها به صورت موردی گزارش هایی از فوت افراد به ثبت رسیده است.

وزیر کشور با بیان اینکه آمار فوتی ها در دو نقطه امامزاد داود (ع) و فیروزکوه بیشتر از سایر نقاط است، اظهارداشت: آمار قطعی فوتی های این دو نقطه پس از مشخص شدن مفقودین حادثه معلوم می شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز