خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد:

خسارت سیل یزد به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری/ اقدامات لازم برای بهبود وضعیت سیل بندها انجام شد/بافت تاریخی معظل اصلی در مدیریت سیل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۹۳

استاندار یزد با اشاره به اینکه خسارت سیل یزد بسیار گسترده بود گفت: سیل به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری یزد خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد مدیریت بحران یزد در حضور وزیر کشور اظهار داشت: از هفته پیش که هشدار وقوع سیل اعلام شد، بلافاصله ستاد بحران استان تشکیل و با توجه به تجربه سیل چند ماه پیش، اقدامات گسترده‌ای آغاز شد.

وی با بیان اینکه بارش امروز در ایستگاه راه آهن 75 میلی متر ثبت شد و به نسبت میانگین بارش سالانه یزد که 45 میلی متر است، بارش تقریبا دو برابری را داشتیم افزود: در شهرستان تفت بارش بالغ بر 60 میلی‌متر ثبت شد و همزمان در دیگر شهرستان های یزد هم بارش‌های بسیار شدیدی را داشتیم که تجهیزات استان باید در این مناطق برای پیشگیری از بحران بکار گرفته شود.

فاطمی با بیان اینکه اقدامات لازم برای بهبود وضعیت سیل بندها انجام شد ادامه داد: تجهیزات استان برای مقابله با این سیل ناچیز بود و کفاف کامل مقابله با آن را نمی‌داد بنابراین با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی حداکثر تجهیزاتی که امکان ایجاد آن وجود داشت را فراهم کردیم.

فاطمی با بیان اینکه بافت تاریخی به عنوان معظلی در این سیل ما را درگیر کرد تصریح کرد: به هیچ عنوان این بارش با چنین حجمی را در سامانه های هواشناسی پیش بینی نشده بود.

وی در خصوص خسارت های سیل به استان و واحدهای مسکونی و تجاری عنوان کرد: 5 هزار و 650 واحد مسکونی شهری، 450 واحد تجاری، 7500 واحد مسکنی روستایی، 2500 متر راه، تعدادی از ساختمان‌های دولتی و ابنیه و زیرساخت‌ها دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز