خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری گلخانه‌های استان یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۶۲

استاندار یزد از صادرات محصولات گلخانه‌ای این استان خبر داد و گفت: گلخانه‌های این استان سالانه با صادرات محصولات خود ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در حاشیه بازدید از تعدادی از گلخانه‌های نمونه استان اظهار داشت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان یزد بیش از ۲ هزار هکتار است که در مصرف آب صرفه جویی چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات گلخانه‌ای استان بیش از ۵۷۰ هزار تن بوده افزود: ارزش صادراتی این محصولات بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است که امکان افزایش این رقم نیز وجود دارد.

استاندار یزد اضافه کرد: ۷۰ درصد محصول تولیدی گلخانه ها در استان به کشورهای مختلف از جمله قطر، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان صادر می شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه گونه‌های گیاهی جدید کم آبخواه و متناسب با اقلیم استان، اظهار داشت: به همت مجموعه جهادکشاورزی و بخش خصوصی استان در حوزه کشاورزی، رقم‌ها و گونه‌های جدیدی از محصولات گلخانه‌ای با ارزش افزوده بسیار بالاتری نسبت به محصولات قبلی، کشت و برداشت می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه تداوم این رویکرد، نوید بخش ایجاد تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی استان خواهد بود عنوان کرد: در گلخانه ها زمینه کنترل کود و سموم شیمیایی و بیولوژیکی وجود دارد امکان تولید محصولات سالم فراهم است.

استاندار یزد با بیان اینکه از مساله امنیت غذایی استان به صورت جدی حمایت خواهیم کرد، افزود: تمام اهتمام خود برای توسعه کشاورزی کم آبخواه، سازگار با اقلیم یزد و با روش‌های مدرن با ارائه تسهیلات و حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز