خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در ستاد مدیریت بحران یزد:

تخلیه سیل از بافت تاریخی یزد در اولویت باشد/ضرورت تخلیه روستاهای آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۹۹

وزیر کشور گفت: اولویت اصلی تخلیه منازل بافت تاریخی یزد است چرا که این منازل قدیمی و عمدتا فرسوده هستند و در صورتی که فکری برای آن نشود تخریب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احمد وحیدی در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری یزدبا تاکید بر اینکه ضروری است سیل ورودی به بافت تاریخی و حجم آب موجود در آن هرچه سریعتر تخلیه شود اظهار داشت: امکاناتی از استان های اصفهان و تهران راهی یزد شده و برای امدادرسانی و تخلیه آب به کمک مردم یزد می آیند.

وی با بیان اینکه از استان های دیگر نیز درخواست هایی برای امکانات پیش بینی شده است افزود: امید است امکانات ارسالی پاسخگوی نیازها باشد و بتوانیم با کمک واحدهای مهندسی و برادران سپاه بتوانیم از این موقعیت نیز عبور کنیم و مردم کمترین سختی را متحمل شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه تقریبا همه کشور درگیر شده و بسیاری از نقاط با حجمی بزرگ از سیل و بارش مواجه شدند ادامه داد: مدیریت خوبی در استان یزد شده و با همه کمک ها و امکانات موجود به شکل مناسب مدیریت شده در حالی که می توانست با وجود همه کمبودها وضعیت بدتر و بحرانی تری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ضرورت استان ایجاب می کند تا امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند افزود: دغدغه های مسئولان استان درست است و امیدواریم کارهایی که از گذشته آغاز شده و امروز نیز پایان نداشته به زودی تکمیل و پایان بپذیرد تا در آینده بتوانیم بهره بهتری از نعمت های الهی ببریم و از بروز خسارت جلوگیری شود.

وحیدی با اشاره به اینکه ارزیابی خسارت ها باید در اولویت بعدی باشد و در کمترین زمان صورت گیرد تصریح کرد: تلاش داریم تا خسارت ها از منابعی که پیش بینی شده و تعریف می شود و به کمک کار خواهد آمد ضمن تامین خواسته های استان، جبران خسارت بشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز مشکلات در روستاهای استان و خسارت های گسترده ناشی از سیل بیان داشت: انتظار می رود امکانات به روستاها برسد و زندگی مردم در کوتاه ترین زمان به حالت عادی برگردد.

وزیر کشور عنوان کرد: بخش هایی که خسارت و اسیب بیشتری دیدند به گونه ای برنامه ریزی شود تا منازل تخلیه و جان انسان ها حفظ شود و روستاهایی که تخریب بیشتری داشتند و خطری برای مردم است ضروری است تا هرچه سریعتر تخلیه شوند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز