خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع برق البرز:

ارائه خدمات مرکز فوریت های برق البرز از خسارت های احتمالی جلوگیری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۶۴

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با اشاره به قطعی سراسری شب گذشته گفت: اصلاح سیم گارد زمان بر شد و تا ساعت 1 و نیم بامداد بطول انجامید که پس از اصلاح ساعت 2:30 دقیقه بامداد تمام قطعی ها برطرف شد و در حال حاضر در سطح استان هیچ مشکل قطعی برق وجود ندارد.

به‌ گزارش ایلنا از البرز، رامین فرج با اشاره به عملیات پایدار کردن شبکه توزیع برق البرز بعد از وقوع رعد و برق شب گذشته، اظهار داشت: شرایط جوی خاص باعث قطعی برق برخی از مناطق استان البرز شد که با ارائه خدمات مرکز فوریت های برق این استان از خسارت های احتمالی جلوگیری شد. 

رامین فرج در خصوص قطعی برق بامداد روز پنج شنبه گفت: قطعی برق به صورت  گسترده در ساعت 12 و 7 دقیقه بامداد در هشتگرد و شمال شهر کرج ، منطقه فردیس و گرمدره به وقوع پیوست که علت آن شرایط جوی خاص به وجود آمده و رعد و برق های شدید بود که شبکه های انتقال برق را دچار اختلال کرد.

وی تصریح کرد: در پی وقوع رعد وبرق، که به شبکه های انتقال برق ولتاژ بالا منتقل کرده بود سیستم های حفاظتی برای جلوگیری از رسیدن آسیب های احتمالی به تجهیزات برق روی شبکه های انتقال برق وجود داشت. 

بر این اساس قطعی های دیشب ناشی از عملکرد صحیح این سیستم های حفاظتی  بر روی شبکه بود و  تنظیماتی که داشتند ولتاژ های ناشی از رعد و برق را گرفته و از طریق سیستم های حفاظتی باعث قطع خطوط شدند که آسیبی به تجهیزات نرسید.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان البرز افزود: سیستم های حفاظتی مناسب با قیمت های بالایی در تجهیزات شبکه برق وجود دارد که عملکرد صحیح آن باعث شد که به تجهیزات برقی آسیبی نرسد. 

فرج به محدوده قطع برق در منطقه هشتگرد و کرج اشاره کرد و یادآور شد: در فاصله زمانی بین 20 تا 35 دقیقه چون شرایط نامساعد همچنان باقی بود.

وی گفت: همکاران ما در بخش معاونت انتقال منتظر زمان مناسب بودند شرایط که نرمال شد، جریان برق برقرار شد و مشکل ظرف مدت زمان نیم ساعت برطرف شد؛ در شهرستان فردیس نیز که پست منتظر قائم وجود دارد شدت رعد و برق ها به حدی بود که سیمی که روی شبکه انتقال وجود دارد که به آن سیم گارد می گویند وظیفه‌ آن حفاطت در برابر رعد و برق است شدت رعد و برق طوری بود که سیم گارد را پاره کرد و روی تجهیزات شبکه 63 انداخت که اصلاح سیم گارد زمان بر شد و تا ساعت یک و نیم بامداد بطول انجامید که پس از اصلاح ساعت 2:30 دقیقه بامداد تمام قطعی ها برطرف شد و در حال حاضر در سطح استان هیچ مشکل قطعی برق وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز