خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز:

شهر را با اما و اگر نمی‌شود اداره کرد/ شهردار مشمول رای صادره دیوان نیست/تصمیم دارم برای سال دوم هیأت رئیسه شورا هم کاندیدا شوم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۵۷

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شورای ششم نسبت به سایر ادوار شوراها در شیراز از نظر تعداد جلسات و مصوبات پیش‌رو بوده است.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری افزود: کمترین میزان اجرای مصوبات از سوی شهرداری مربوط به کمیسیون‌های ساماندهی حاشیه نشینی، عمران و هوشمندسازی و پس از آن کمیسیون شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، تلفیق و برنامه و بودجه نیز به ترتیب بیشترین اجرای مصوبات توسط شهرداری را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر به شدت پیگیر نظارت بر حسن اجرای مصوبات و کمیسیون‌های شورا است، عنوان کرد:  دنبال ایجاد وحدت رویه در تعریف سیاستگذاری‌ها، نظارت، اجرا و بهره برداری هستیم.


طاهری با اشاره به تشکیل کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد گفت: همچنین  سایت جدید شورا راه اندازی شده و به زودی جایگزین سایت کنونی می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: شهرداری ملزم به پیگیری و تصویب مسیرهای تسهیل دسترسی به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است.

شهر را با اما و اگر نمی‌شود اداره کرد/ شهردار مشمول رای صادره دیوان نیست/تصمیم دارم برای سال دوم هیأت رئیسه شورا هم کاندیدا شوم

با تحکم بر نهاد مردمی شورا و جلوگیری از تصمیم گیری ها مخالفیم

رئیس شورای شهر شیراز  در خصوص پرسشی مبنی بر اصرار استانداری فارس بر اصلاح مصوبه افزایش عوارض در بودجه شهرداری عنوان کرد: از دغدغه و توجه مسئولان سپاسگزاریم، اما شورای شهر یک اداره و سازمان دولتی نیست، بلکه یک سازمان مردم نهاد بزرگی است که مردم در قالب مردم سالاری دینی نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.  

طاهری گفت: اگر این انتخاب متناسب با ذائقه و سلیقه عده‌ای نیست، عذرخواهی و اعلام می‌کنم شورا براساس قانون در قالب مدیریت شهری دیدگاه ها و تصمیمات خود را دنبال می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد با تحکم با این نهاد مردمی برخورد شود و اجازه تصمیم داده نشود، پاسخ صریح و روشن ما این است که کل شورا را تعطیل کنید.
طاهری همچنین در باره پرونده شهرداری شیراز در دیوان عدالت اداری گفت: شخصا پیش معاون وزیر رفته و به صورت شفاف و روشن این سؤال را مطرح کردم و گفتم که از نماینده ولی‌فقیه در فارس تا استاندار مورد سئوال قرار گرفته‌ایم که بالاخره تکلیف روشن این پرونده چیست؛ چراکه شهر را با اما و اگر نمی‌شود اداره کرد.


وی ادامه داد: در این رابطه معاون وزیر صراحتا پاسخ داد که شهردار شیراز به هیچ وجه مشمول رای صادره دیوان نیست و ارتباطی با شهر شیراز هم ندارد و شهردار با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.


رئیس شورای شهر شیراز در خصوص انتخابات هیأت رئیسه در سال دوم شورای شهر شیراز و کاندیداتوری خود گفت: برای هیأت رئیسه شورا در سال دوم کاندیداتوری خود را اعلام کرده و در صحنه می‌مانم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز