خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بارندگی ها در جنوب سیستان و بلوچستان خسارت چندانی نداشت/ نیروهای هلال احمر در حالت آماده باش

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۲۳۰

معاون امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدار های هواشناسی برای وقوع سیلاب و بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان تمامی دستگاه ها و نیروهای امدادی هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند‌.

اکبر کیخاسالار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی خود، همیشه باید آماده پاسخگویی به حوادث در سطوح مختلف باشد یعنی در چرخه مدیریت بحران باید پیش از حادثه حین حادثه و پس از حادثه حضور داشته باشیم.

وی افزود: اقدامات پیش از حادثه، آمادگی نیروهای امدادی و تجهیزات است که تجهیزات امدادی برآورد می شود و درصورت کسری و ایراد تجهیزات آن ها براساس استانداردها برطرف می شود. همچنین آماده سازی نیروهای عملیاتی پیش از حادثه انجام می شود که آموزش های لازم داده می شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه از حیث اقلام امدادی هیچ مشکلی نداریم و اقلام امدادی را در شهرستان های خودمان که شعبه هلال احمر هست دپو داریم و نیروها آماده به کارند و هیچ مشکلی نیست.

کیخا سالار خاطر نشان کرد: در روستاها خانه های هلال را راه اندازی کرده ایم که از نیروهای داوطلبِ همان روستا تشکیل شده و آموزش های امدادی را به آن ها می دهیم و چنانچه حادثه ای رخ دهد آمادگی لازم را برای امداد رسانی در روستاها دارند و هم وارد عمل می شوند و هم به ما اطلاع رسانی می کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه بارش های اخیر در استان بارش رحمت الهی است و هیچ مشکلی نبوده و بعضا به صورت منطقه ای و محلی در برخی روستاها منازل روستاییانی که در مسیر مسیل ها بوده اند ممکن است دچار آب گرفتگی شده باشد و یا بر اثر شدت بارندگی ها سقف خانه هایشان مشکل شود که به در صورت بروز چنین مشکلاتی افراد خسارت دیده باید به شعب هلال احمر ما در شهرستان ها مراجعه کنند و رسیدگی های لازم انجام شود.

وی در پایان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارد و مشکلی برای امداد رسانی به مردم وجود ندارد و آمادگی پاسخگویی به مردم را داریم.

انتهای پیام/
فهیمه راغی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز