خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

محرومیت ۲ ساله پیمانکار قلعه رودخان از فعالیت در بخش منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۸۶

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به قطعی شدن حکم پیمانکار قلعه رودخان، گفت: وی به مدت ۲ سال از هرگونه اشتغال و فعالیت در بخش منابع طبیعی محروم شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد آقایی با اشاره به اینکه منطقه تاریخی و گردشگری قلعه رودخان فومن در سال ۸۸ به مدت ۱۰ سال به فردی برای فعالیت گردشگری، حفاظت و صیانت واگذار شد، تصریح کرد: پس از اتمام ۱۰ سال این قرارداد تمدید نشده و این فرد بدون قرارداد در این مکان فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه این فرد مرتکب جرایم زیادی چون حفاری غیر مجاز، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی شده است، اظهار کرد: فرد مذکور اخیراً نیز به جرم قطع درختان جنگلی به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵ میلیون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ادامه داد: همچنین این فرد به مدت دو سال به عنوان مجازات تکمیلی از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی محروم شده است.

آقایی در ادامه افزود: پیمانکار سابق قلعه رودخان به دلیل ارتکاب جرایم و تخلفات مذکور صلاحیت صیانت از منابع طبیعی و مدیریت گردشگری این منطقه را ندارد و باید بر اساس تشریفات قانونی، مزایده و فراخوان برگزار شده و حفاظت از این منطقه به فرد دیگری واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضائی نیز بر اساس قانون متولی انفال است، گفت: دادگستری استان در روند واگذاری‌های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرایمی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز