خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشارکت حداکثری در انتخابات مستلزم اصلاح عملکرد برخی مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۹۶۸

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات مستلزم این است که عملکردهای برخی از مسئولان اصلاح شود تا انگیزه افراد برای حضور در صحنه افزایش پیدا کند؛ در واقع مسئولان اقتصادی و اجرایی باید صداقت خود در انجام وظایف را به مردم نشان دهند.

امین الله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره الکترونیکی شدن فرآیند انتخابات گفت: مطابق با قانون و سیاست‌های کلی نظام باید تلاش شود تا شرایط لازم برای الکترونیکی شدن فرآیند انتخابات فراهم شود که اجرای آن بر عهده وزارت کشور و نظارت بر این فرآیند بر عهده شورای نگهبان است.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان ادامه داد: از هرگونه فناوری استقبال می‌کنیم اما تا زمانی که چیزی به عینه اجرا نشده نمی‌توانیم نظری بدهیم، زمانی که زیرساخت‌ها از طریق وزارت کشور فراهم شد شورای نگهبان هم نظراتش را اعلام خواهد کرد؛ البته نیاز داریم وزارت کشور حداقل یک سال قبل از انتخابات اقدامات خود را آغاز کند و آن را به روزهای منتهی به انتخابات مؤکول نکند؛ چرا که ممکن است زیر ساخت‌ها با مشکل مواجه شود.

وی در پاسخ به این پرسش  اقدامات انجام شده برای مشارکت حداکثری گفت: بخش عمده مشارکت مستلزم تبیین و آگاهی سازی جامعه مبنی بر این است که مشارکت آن‌ها به نفع خود مردم بوده و باعث می‌شود مسئولان در اداره جامعه پاسخگوتر بوده و در انجام مسئولیت هم دقیق‌تر باشند.

زمانی با اشاره به اینکه بخشی از مشارکت حداکثری هم به عملکرد مسئولان مرتبط است، گفت: این نظام برای مردم و متعلق به مردم است و مردم هستند که این نظام را پیش می‌برند و امیدواریم در تمام مراحل مشارکت حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز