خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی مطرح شد:

افزایش 2.30 درصدی شمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی استان مرکزی / سهم 15 درصدی بستری تخت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۹۰۲

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: شمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی استان مرکزی در 3 ماه نخست سال جاری به 221 هزار و 136 نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2.30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا حسینی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: همچنین در این بازه زمانی بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان مرکزی به 324 هزار و 878 نفر رسیده که این بخش نیز با افزایش 3.70 درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار در اردیبهشت‌ماه سال جاری، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی 991 هزار و 626 نفر است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.63 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: جمعیت مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی 99 هزار و 417 نفر است که از این تعداد 65 هزار و 114 نفر بازنشسته، 3617 نفر از کارافتاده و 30 هزار و 686 نفر بازماندگان هستند.

حسینی با اشاره به اینکه 59 درصد از جمعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مرکزی حداقل بگیر هستند و این آمار در کشور 62 درصد است، تصریح کرد: 10 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد حقوق بالای 10 میلیون تومان و 31 درصد بین حداقل بگیر و 10 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون، 1400 نفر جمعیت بیمه بیکاری استان مرکزی معادل 30 درصد کاهش یافته که برای این افراد شغل جدید ایجاد و یا به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی‌ شده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: 95 درصد از کارفرمایان استان مرکزی فهرست بیمه خود را منظم پرداخت می‌کنند. همچنین در مدت زمان سال گذشته 6000 نفر از جمعیت تحت حمایت تامین اجتماعی استان مرکزی بازنشسته شدند.

حسینی ابراز داشت: 23 هزار کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد، 17 هزار کارگاه دارای کارگران بین یک تا 5 نفر، 2171 کارگاه دارای کارگران بین 6 تا 10 نفر، 2413 کارگاه دارای کارگران 11 تا 50 نفر و 765 کارگاه بالای 50 کارگر دارد.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف مهم تامین اجتماعی، حمایت از تولید است، اضافه کرد: بدهی معوق واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی در یک و نیم سال گذشته به تامین اجتماعی یکهزار میلیارد تومان بود که با استفاده از قانون بخشودگی جرایم و تعامل خوب کارفرمایان، این بدهی به کمتر از 750 میلیارد تومان رسیده و از این مبلغ نیز 300 میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی همچنین گفت: سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی 5771 میلیارد تومان هزینه کرد. این در حالی بود که منابع سال گذشته این مجموعه 5049 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و حدود 14 درصد کسری وجود داشت.

حسینی افزود: پیشرفت مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی این استان در اراک با 4850 متر مربع زیربنا و 1500 صندلی دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش بینی می‌شود تا مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در بحث بیمه فراگیر خانواده ایرانی جزء استان‌های موفق کشور محسوب می شود و در مدت یک سال گذشته در این بخش اطلاع‌رسانی‌های وسیعی صورت گرفته است.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست خبری گفت: سهم بستری تخت در بیمارستانهای تامین اجتماعی در کشور 10 تا 11 درصد است که این سهم در استان مرکزی به 15 درصد می رسد. بالاترین سهم تخت بستری تامین اجتماعی استان مرکزی با ۳۰ درصد مربوط به شهرستانهای ساوه و زرندیه است.

روح اله سهرابی افزود: سال 1400 با وجود اینکه بحرانی‌ترین سالها از نظر بیماری های واگیردار در کشور بود، استان مرکزی در بخش درمان و تامین اجتماعی خدمات خوبی ارائه کرد و در تمامی شاخص ها افزایش رشد 20 تا 25 درصدی داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته 30 هزار نفر در 3 بیمارستان تامین اجتماعی استان مرکزی بستری شدند و 4 میلیون نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند. 17 هزار عمل جراحی انجام شد و 4500 زایمان صورت گرفت.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال جاری میزان مرگ در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به 4 نفر در 10 هزار نفر رسیده و این آمار در سال گذشته 9 نفر در 10 هزار نفر بود.

سهرابی تصریح کرد: علیرغم وجود کرونا میزان مرگ و میر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی، 2 تا 3 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر بود که این موضوع نشان دهنده موفقیت مراکز در ارائه خدمات است.

وی بیان داشت: سال 1400 ردیف‌های بلاتصدی 2 درصد کاهش یافت، 100 نفر نیرو نیز جذب شد، 110 هزار پرونده در درمان غیرمستقیم بررسی شد، 250 میلیارد تومان در بخش بستری و 254 میلیارد تومان در بخش نسخه پرداخت شد.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: 96 درصد نسخه های تامین اجتماعی استان مرکزی به صورت الکترونیکی است که از این میزان 94 درصد از نسخه ها به سرانجام می‌رسد و این موضوع اتفاق بزرگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز