خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استانداری مرکزی:

بیمه شدگان مبتلا به کرونا غرامت دستمزد دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۸۴۹

مدیرکل تامین اجتماعی استانداری مرکزی گفت: افرادی که بیمه شده تامین اجتماعی هستند و در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال دارند، در صورتی که به بیماری کرونا مبتلا شوند، چه در شرایط بستری و چه در شرایط قرنطینه خانگی، طول مدت ایام استراحت درمانی و استعلاجی آنها که به تایید پزشک معالج می رسد، از سوی بیمه تامین اجتماعی غرامت دستمزد ایام بیماری به آنها پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا حسینی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری کارفرمایان تمامی کارگاه هایی که لیست آنها مشخص شده و مجبور به تعطیلی بودند، یک سوم حق بیمه افراد شاغل در کارگاه را باید پرداخت می کردند و دو سوم حق بیمه آنها را نیز تا پایان سال جاری تقسیط کرده ایم. در خصوص کارگاه ها و تمامی صنوفی که با حوزه گردشگری ارتباط دارند، نیز چند ماهی را به آنها استمهال داده ایم که بتوانند یک سوم حق بیمه افراد شاغل در کارگاه را پرداخت کنند و دو سوم حق بیمه آنها را نیز در اردیبهشت ماه سال آینده فرایند تقسیط را برایشان آغاز کنیم. 

او  ادامه داد: در باره سایر صنوف نیز منتظر دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا هستیم تا بتوانیم اقدامات حمایتی لازم را برای آنها آغاز کنیم. البته به تمامی شعبه های تامین اجتماعی اعلام کرده ایم، کارفرمایانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده اند، در رابطه با تقسیط حق بیمه افراد شاغل در این کارگاه ها تا جایی که امکان دارد، همکاری های لازم را انجام دهند. واحدهای تولیدی و صنعتی که فرایند اشتغال در آنها ادامه داشته و با تعطیلی های کمتری مواجه شدند. اما تعدادی از واحدهای خدماتی و صنوف که به دلیل بیماری کرونا با مشکلاتی روبرو بودند، سعی کرده ایم همکاری های لازم را با آنها داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز