خبرگزاری کار ایران

در ۳ ماهه اول سالجاری انجام شد؛

انجام بیش از یک‌هزار و 200 مورد بازرسی طرح کنترل بازار در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۶۱۵

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از انجام یک هزار و 234 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در مدت 3 ماهه اول سالجاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری) در 3 ماهه اول سالجاری، تعداد یک هزار و 234 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان اداره کل انجام گرفته که نسبت به برنامه عملیاتی مصوب 20 درصد تحقق عملکرد داشته است.

علایی ادامه داد: در همین مدت و در قالب طرح طاها تعداد 43 مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده ها از مراکز عرضه و فروش کالا در صنایع غذایی وکشاورزی نساجی و چرم، بسته بندی وسلولزی، خودرو ونیروی محرکه ،شیمیایی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی و انگ فلزات گران‌بها در استان اردبیل انجام شده است.

وی گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: در این بازرسی‌ها کارشناسان به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز