خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

آثار دو هنرمند قزوینی مهر اصالت جهانی دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۹۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از ثبت مهر اصالت شورای جهانی‌ صنایع‌دستی برای آثار دو هنرمند این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، علیرضا خزائلی با  اعلام این خبر گفت: در برنامه مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی که خردادماه سال جاری در شهر بخارا واقع در کشور ازبکستان برگزار شد، از بین چهار اثر ارسالی هنرمندان قزوین،  دو اثر موفق به کسب این نشان جهانی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با بیان اینکه این آثار در برنامه داوری نشان ملی صنایع‌دستی سال 98 امتیاز لازم برای دریافت مهر اصالت بین‌المللی را دریافت کردند، افزود: این آثار شامل گردن‌آویز طرح لوتوس با تکنیک حکاکی روی استخوان اثر لیلا خوئینی و گردن‌‎آویز با عنوان شیردال، کار ترکیبی حکاکی روی استخوان، سنگ و نقره، اثر محسن حسنی‌ها هستند.

وی افزود: با کسب این دو نشان تا کنون شش اثر از آثار هنرمندان قزوین موفق به کسب مهر اصالت یونسکو شده‌اند؛ در سال‌های گذشته سه اثر زیورآلات سنتی از محسن حسنی‌ها و یک اثر لایه‌چینی چوب از حسن رحمانی نیز این نشان رادریافت کردند.

خزائلی خاطرنشان کرد: محسن حسنی‌ها با کسب این نشان چهارمین مهر اصالت یونسکو را در کارنامه هنری خود ثبت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز