خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری:

تفکیک پسماندهای خانگی از مبدا در قزوین هوشمند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۶۵

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از اجرای طرح هوشمندسازی تفکیک پسماندهای خانگی از درب منزل در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حسین عمویی با اشاره به تفکیک پسماند از مبدا اظهار کرد: موضوع بازیافت زباله از پروژه‌های اولویت‌دار مجموعه مدیریت شهری و سازمان مدیرت پسماند شهرداری قزوین بوده و در همین راستا در آینده‌ای نزدیک یکی از این طرح‌ها که سامانه  جامع تفکیک زباله از مبدا است، رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با تأکید بر اهمیت وارد کردن فناوری‌های نوین و به عرصه‌های مدیریت شهری، افزود: باید شهروندان را برای داشتن شهری پاک مبتنی بر پایه‌های انسان محور تشویق و زمینه‌های تحقق آن را نیز فراهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اولویت‌های محیط‌زیستی در اجرای تمام پروژه‌ها و برنامه‌های این سازمان گفت: کاربرد ابزار هوشمندسازی در مدیریت پسماند شهر از این امر مستثنی نیست، اما ایجاد مشوق‌های جانبی از جمله خرید پسماند خشک شهروندان به منظور تشویق و ترغیب یکی از اضلاع اصلی اقدامات محیط زیستی از برنامه‌های این سازمان است که بر موضوع استقبال کاربران تاثیر زیادی خواهد داشت.

این مسئول افزود: از مهمترین مزایای این طرح می‌توان به تسریع در خدمت رسانی به شهروندان در مورد جمع‌آوری مواد خشک قابل بازیافت، افزایش سرانه تفکیک از مبدأ شهر قزوین و بهبود سیمای شهر با حذف زباله گردها اشاره کرد. 

عمویی طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله به صورت هوشمند را ایده‌ای جدید دانست و گفت: برای ایجاد فرهنگ هر کاری در جامعه باید مردم را همراه کرد و امیدواریم که با یاری اصحاب رسانه این طرح با موفقیت اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز