خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

تغییر مداوم قوانین به تولید و سرمایه‌گذاری ضربه زده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۹۱

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: امنیت اقتصادی ضرورت دارد و قوانین باید حداقل چهار تا پنج سال دوام داشته باشد و سرمایه‌گذار حداقل پنج سال آینده کشور را ببیند، تغییر سریع قوانین به نفع تولید نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در مراسم تجلیل از صنعتگران استان که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، عصر دیروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اگر بعد از انقلاب خودکفایی، تولید و قدرت رقابت با کشورهای خارجی را نداشته باشیم قدرت و اقتدار ما زیر سوال می‌برد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: آنطور که باید و شاید به بخش خصوصی توجه نشده است، اینکه همه چیز را دولتی کنیم درست نیست، هر جا مردم وارد صحنه شدند پیروز شدیم و در شرایط موجود باید دست تولید کنندگان را بوسید.

وی بیان کرد: قانون برنامه پنج ساله هفتم به زودی در مجلس تصویب خواهد شد و باتوجه به اهمیت آن از نظرات افراد مختلف هم بهره می‌بریم و مجلس در حد توان به صنعت توجه دارد و ۳۲ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای صنعت کنار گذاشته شده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس افزود: براساس بررسی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌ها درباره اثرات تحریم، صرفا ۲۴.۶ درصد مربوط به تحریم بوده و بیش از ۷۴ درصد مشکلات بر اثری ضعف، سستی، کم‌کاری و بی توجهی مدیریت‌های مختلف بود، صنعتگر نباید پشت در مسئولی بماند.

وی اظهار کرد: در زمینه واگذاری زمین شهرک‌ها پیشنهاد دادیم که قیمت زمین براساس نرخ منطقه‌ای در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، قانون معادن هم درحال اصلاح است، عرف این است که سرمایه گذار مانند یک آهو است و از کوچکترین خطر می‌هراسد و از این رو باید از تولید کننده حمایت کرد.

رحمانی ادامه داد: در شرایط کنونی باید افرادی که امروز اشتغالزایی می‌کنند را به طور ویژه مد نظر قرار دهیم و ضمن توجه به واحدهای مشکل‌دار واحدهای پویا را هم رها نکنیم چرا که ممکن است در آینده دچار مشکل شوند.

رحمانی درباره تعرفه واردات گفت: وقتی تعرفه را برای واردات اصلاح کردیم باید به نفع تولید کننده باشد، نباید شرایط به گونه‌ای باشد که رخوت و سستی و انحصاری بودن در صنعت ایجاد شود، تایید واردات با برخی چارچوب‌ها امکان رقابت سالم را فراهم می‌کند و تجربه‌هایی مانند توانایی موشکی نشان داد که امکان پیشرفت در صنعت خودرو و قطعه سازی هم وجود دارد و انجام تحقیق و پژوهش در این حوزه می‌تواند کمک کننده باشد.

این مسئول عنوان کرد: امروز وقتی سرمایه گذار افراد را مشغول به کار می‌کند او را از فساد و گرفتاری نجات می‌دهد، امروزه ایجاد شغل حیاتی است و تولیدکنندگان از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: توجه به صنایع تبدیلی و غذایی باتوجه به صنعتی و کشاورزی بودن قزوین دارای اهمیت است و نباید خام فروشی محصولات کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز