خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در خراسان رضوی:

شهرداری‌ها نقش اساسی در تحقق عدالت اجتماعی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۷۰

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های گفت: سلامت فردی و اجتماعی شهروندان در گروی شهر و جامعه سالم است و نقش شهر سالم در رشد افراد، خانواده، ارتباطات سالم و حتی اقتصاد مهم است؛ بر همین اساس شهرداری‌ها نقش کلیدی در تحقق اهداف دولت مردمی و تحقق عدالت اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهدی جمالی زاده عصر امروز در یک بازدید از شهر خلیل آباد و کندر گفت: یکی دیگر از سیاست‌های مهم دولت مردمی، رسیدگی به موضوعاتی همچون فقر، تبعیض و ناعدالتی است.

معاون وزیر کشور که به دعوت حجت الاسلام نیک بین به شهرستان خلیل آباد و شهر کندر سفر کرده بود  از طرح‌ها و پروژه های شهرداری در این دو شهر بازدید کرد و افزود: بدون شک شهرداری‌ها با توزیع عادلانه خدمات و توجه به بافت‌های حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر و رویکردهای حمایتی خود می‌توانند نقش مهم و مؤثری در راستای پیشبرد اهداف دولت و تحقق عدالت اجتماعی داشته باشند.

معاون وزیر کشور از سیاست‌های دولت سیزدهم فسادستیزی و مبارزه با فساد را نام برد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی وظایف و مأموریت شهرداری‌ها و تعاملات مکرر و متعدد شهروندان با این نهاد، بدون شک مقابله جدی با هرگونه فساد در مدیریت شهری همچون سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور، شفاف‌سازی عملکرد مدیریت شهری و از همه مهم‌تر پاسخگو بودن شهرداری‌ها به مطالبات به حق و قانونی شهروندان از جمله مهم‌ترین سیاست‌ها و رویکردهای مدیریت شهری است.

جمالی نژاد محله‌محوری، اهمیت دادن به نقش مردم و محور قرار دادن مسجد، مدرسه و خانواده در محله، برای حل مشکلات اجتماعی و تسهیل فرآیندهای توسعه در شهرها، از دیگر موارد حائز اهمیت و مورد تاکید است و در همین راستا طرح‌هایی نیز با اولویت محله‌های کمتربرخوردار کشور در حال انجام است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی نیز به فعالیت های شهرداری ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح شفاف سازی و الکترونیکی کردن فعالیت های شهرداری در دستور کار دولت و این سازمان قرار دارد.

حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم شهرستان های کاشمر، خلیل آباد ، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گزارشی از خواسته های مردم در شهر و روستاهای منطقه را برشمرد و خواستار اختصاص اعتبارات و تسهیلات ویژه  برای شهرداری خلیل آباد و شهر کندر شد.

عباس پاکدل شهردار خلیل آباد تامین قیر و ماشین های سنگین را از نیازهای شهرداری نام برد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز