خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

دولت در کنار مردم حادثه دیده هرمزگان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۹۰۹

وزیر کشور در بازدید از روستای سایه خوش بخش مهران بندرلنگه، گفت: دولت در کنار مردم حادثه دیده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، احمد وحیدی وزیر کشور ضمن گفت و گو با اهالی روستای سایه خوش اطمینان داد که دولت در کنار مردم حادثه دیده است.

 وزیر کشور در این بازدید ضمن بررسی مشکلات از آخرین میزان خسارات‌ها مطلع و دستورات لازم را صادر کرد.

همه‌ دستگاه‌های لشکری و کشوری با همه‌ی همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با صدور پیامی ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت به مردم زلزله‌زده هرمزگان از مسئولین خواست که با همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، ۱۱ تیرماه، در پی وقوع زلزله‌های پیاپی در غرب هرمزگان که ۵ جان‌باخته و ۴۸ مصدوم بر جای گذاشت، ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت به مردم هرمزگان خواهان ورود جدی نهادهای دولتی و حاکمیتی برای خدمت رسان به مناطق زلزله‌زده شد.

در متن پیام نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان آمده است:

«با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب استان که به جان ‌باختن جمعی از هم‌ استانی‌های عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است  موجب تأثر و تألم خاطر همگان و این‌جانب شده است. مسئولان باید در ساعات اولیه با همه‌ همت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ امکانات موجود، به مردم زلزله‌زده خدمات ارائه شود. دستگاه‌های دولتی چه نظامی و چه غیرنظامی همه‌ توان خود را برای یاری آسیب‌دیده‌ها و خانواده‌های آنان وارو صحنه کنند.

این‌جانب از صمیم قلب، این حادثه تلخ و مصیبت‌بار را به تمام مردم استان هرمزگان به‌ ویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض می‌کنم. از همه‌ کسانی‌ که می‌توانند به هر صورتی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری زلزله‌زدگان بشتابند.»

درب تمامی اماکن، سالن‌ها و مجموعه های ورزشی بر روی مردم هرمزگان باز است 

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان افزود: در پی وقوع زمین لرزه ۶.۳ دهم ریشتری در استان هرمزگان  درب تمام اماکن، سالن ها و مجموعه ورزشی بر روی مردم استان باز است.

مظفر مهری خادمی نسب با اشاره به تاکید استاندار هرمزگان علاوه بر استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم زلزله زده،یک کمپ اسکان موقت نیز در محوطه ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس با کمک جمعیت هلال احمر برپا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با تاکید به این نکته که تمامی اماکن ورزشی مربوط به اداره کل ورزش و جوانان در سراسر استان در اختیار زلزله زدگان قرار دارد، گفت: طبق تاکید مهندس دوستی استاندار هرمزگان با ستاد بحران استان همکاری کامل داریم و تمامی این اماکن از جمله مجموعه ها، سالن‌های ورزشی به خصوص زمین‌های چمن استان به منظور آرامش بیشتر مردم آماده شده‌اند.

وی با بیان این که در اثر این زمین لرزه  و پس لرزه های متوالی از شب گذشته تاکنون مسیر ارتباطی محور بندرلنگه و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای سایه خوش، دژگان، کنخ، چاه احمد، کوشک به ترتیب بیشترین میزان آسیب را از زلزله دیده‌اند. افزود: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان به ویژه  بندرخمیر، بندرلنگه  برای کمک به آسیب دیدگان در آماده باش کامل هستند.

خادمی نسب بیان کرد: درحال حاضر کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه خلیج فارس در شهرستان بندرعباس برپا شده وباکمک جمعیت هلال احمر استان ، اقلام امدادی از استان‌های معین در حال ارسال به منطقه است.

فوت دو نفر از مددجویان کمیته امداد در زلزله هرمزگان/ تخریب ۱۰۸ واحد مسکونی مددجویان

به دنبال وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز استان هرمزگان، مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از تخریب کامل ۱۰۸ واحد مسکونیِ مددجویان تحت پوشش و فوت دو نفر از مددجویان خبر داد.

جلیل تراهی با اشاره به خسارات و ارزیابی‌های ناشی از زلزله هرمزگان، بیان کرد: ۱۰۸ واحد از منازل مددجویان تحت پوشش در زلزله هرمزگان به طور کامل تخریب شد که ۸۰ واحد مسکونی مربوط به روستای سایه خوش و ۲۸ واحد مربوط به روستای برکه سفلین بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۲ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در پی وقوع این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اقدامات این نهاد برای خدمات‌رسانی به مددجویان تحت پوشش آسیب‌دیده نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: سرکشی از منازل مددجویان و جمع‌بندی آمار شروع شده و ادامه دارد. همچنین خدمت‌رسانی و ارائه بسته‌های معیشتی نیز آغاز شده و چادرهای هلال احمر در حال توزیع میان آسیب‌دیدگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز