خبرگزاری کار ایران

بزرگترین کار اجتماعی و فرهنگی در کشور ایجاد اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۴۴

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بزرگترین کار اجتماعی و فرهنگی در کشور و جهت دهنده همه حرکت‌ها ایجاد اشتغال است.

به گزارش ایلنا ، محمد چکشیان امروز در مراسم افتتاح یکصد و چهل و یکمین خانه فرهنگ کار در خراسان رضوی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی اجتماعی‌ترین وزارت در کشور بوده و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی همواره در وزارتخانه مورد توجه است. هیچ کار فرهنگی بزرگتری از امیدآفرینی وجود ندارد. امکان ندارد امروز حرکت رو به جلو بدون نگاه به گذشته ایجاد شود. کسی که بتواند با تکیه بر گذشته حرکتی آغاز کند، انقلاب و تحول ایجاد می‌کند.  

وی افزود: وقتی در مورد کار اجتماعی و فرهنگی صحبت می‌کنیم، باید رویکردمان را تغییر دهیم. بزرگترین کار اجتماعی و فرهنگی در کشور ایجاد اشتغال است. جهت دهنده همه حرکت‌ها اشتغال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است ‌که کار ارزشمند باشد. مقام معظم رهبری همواره فرموده‌اند که کار مهم و ارزشمند است. نباید صرف نگاه اقتصادی و مادی به کار داشته باشیم. باید مولفه‌های فرهنگ کار را مانند فرهنگ مهارت اموزی، مشارکت، یادگیری و... را ارتقا دهیم. ارتقای فرهنگ کار یکی از مهمترین دغدغه‌ها در کشور در حوزه کار است. نگاه اسلامی و ایرانی به کار بسیار مترقی‌تر از وضع موجود در کشور است.

چکشیان با اشاره به نیروی کار و سرمایه انسانی تصریح کرد: وقتی در خصوص جامعه کار و تولید و خدمات اجتماعی حرف می‌زنیم در خصوص مهمترین عنصر یعنی نیروی کار حرف می‌زنیم. نگاه به نیروی کار باید سرمایه انسانی باشد نه هزینه. اگر کارآفرینان و مدیران بخش‌های تولیدی این مساله رو به خوبی درک کنند سیر پیشرفت ایجاد خواهد شد.

یکصد و چهل و یکمین خانه فرهنگ کار و سیصد و پنجاه و چهارمین خانه بهداشت واحدهای صنعتی در خراسان رضوی در کارخانه کاشی فیروزه افتتاح شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی تصریح کرد: کمتر کسی پیدا می‌شود که در جامعه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط نداشته باشد. جامعه مستقیم کار در کشور ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های یاری‌گری برای واحدهای تولیدی افزود: راهی برای حل مشکلات کشور جز سپردن حل این مسائل به مجموعه‌های مردمی وجود ندارد و باید این مساله را تبدیل به فرهنگ کنیم. وقتی به فردی در جامعه کمک می‌کنیم، ۲ هدف یعنی کمک به خود فرد و ارتقای جامعه را دنبال کرده‌ایم.

در ادامه محمد امین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: امروز سیصد و پنجاه و چهارمین خانه بهداشت در استان و صد و چهل یکمین خانه فرهنگ کار در خراسان رضوی افتتاح شد. هم‌اکنون ۴۶۵ ایستگاه بهگر در استان فعال بوده و ۵۰۸ واحد مشمول برای افتتاح این ایستگاه‌ها هستند.

وی افزود: امید است تا پایان سال در سایر واحدهای مشمول استان ایستگاه‌های بهگر افتتاح شود.

بابایی بیان کرد: اقدام خوبی که وزراتخانه در زمینه آسیب‌شناسی در واحدهای صنعتی به منظور توانمندسازی نیروهای کار از سال ۹۶ شروع کرده، برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی کانونی به نام کانون یاری‌گران کار و تولید است.

وی افزود: این کانون‌ها کمک می‌کند نیروها به سمت آسیب‌های اجتماعی بازگشت نداشته باشند. همچنین کانون‌های یاری‌گری موجب خودمراقبتی کارگران می‌شود. تا کنون در خراسان رضوی ۱۱ مجموعه کانون یاری‌گران فعال است و امروز دوازدهمین مورد آن نیز در استان افتتاح شد. واحدهای تولیدی باید ما را در این مساله یاری کنند. افراد آسیب‌دیده نیاز به کمک و همراهی ویژه دارند. امید است خراسان رضدی در حوزه کانون یاری‌گران پیشتاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز