خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تمام دستگاه‌ها برای رفع بیکاری در طرح ملی زیست بوم اشتغال متعهدانه عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۹۰۸

مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح جزئیات طرح ملی زیست بوم اشتغال، گفت: تمام دستگاه‌ها باید برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری همراه و متعهد باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با هدف ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح زیست بوم اشتغال و ارائه طرح ایده تا عمل جلسه کمیته فنی اعتبارات اشتغال روستایی استان مازندران با حضور رامین اسدی مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی باقری سرپرست اداره کل تعاون کار، غلامی مدیر کل امور روستایی استانداری، حاتمی مدیر صندوق کارآفرینی امید، عبدی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل و نمایندگان بانک ها و دستگاه های اجرایی به میزبانی صندوق کارآفرینی امید مازندران برگزار شد.

رامین اسدی مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه اظهار کرد: این جلسه با رویکرد بررسی طرح‌های اشتغال روستایی و نحوه پرداخت تسهیلات و مانده اعتبار و بررسی دو طرح ملی/ استانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این دو طرح شامل پروژه گلخانه های کوچک مقیاس خرماکلا قائمشهر و طرح جدید روش کاشت در آب(گلخانه شناور) در قالب زنجیره تولید گلخانه ای که به عنوان الگوی برتر در چند استان کشور اجرا می‌شود.

مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قرار شد دستگاه اجرایی و پس از آن کمیته فنی، طرح تولید محصولات  گلخانه ای صادرات محور  را بررسی و منابع آن از محل اشتغال روستایی تامین شود.

ایشان همچنین در خصوص مانده تعهدات ایجاد شده برای طرحهای گلخانه های کوچک مقیاس خرماکلا تاکید  داشتند:از محل مانده اعتبارات مرحله پنجم  و یا منابع بازپرداختی از سوی مرکز(دفتر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت متبوع) طرحهای مذکور بین دو یا سه بانک دیگر تقسیم گردیده و بانکهای مذکور نیز مطابق  قرارداد و رویه بانک توسعه تعاون اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در منابع بازپرداختی اولویت با طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است و در این مرحله امکان پرداخت تسهیلات برای طرح های ایجادی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه قانون اشتغال روستاییان و عشایر در سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و هیات وزیران نیز آیین‌نامه اجرایی آن را ابلاغ کرد، افزود: موضوع قانون، اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در مناطق هدف مخصوصا روستاها و نواحی صنعتی است. 

وی موسسات عامل مشارکت کننده در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را شامل چهار موسسه از جمله بانک کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این سفر یکروزه مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مازندران از طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری قره برون در جویبار و گلخانه های کوچک مقیاس لیمو ترش در روستای خرما کلای قائمشهر بازدید شد.

شایان ذکر است بررسی وضعیت تزریق اعتبارات جدید از محل بازپرداخت تسهیلات روستایی جهت تکمیل پروژه گلخانه های کوچک مقیاس روستای خرماکلا و همچنین اجرای طرح گلخانه های شناور تولید صیفی جات در استان نیز  مورد تاکید قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز