خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران:

توجه به تعاونی ها باعثکاهش نرخ بیکاری می شود / هنوز در بخش تعاون به پویایی و نشاط مطلوب نرسیده ایم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۳۱

امروز یکی از نیازهای اصلی تعاونگران در مازندران نبود نقدینگی و نداشتن گردش مالی است. / عاونی ها نقش ارزنده ای می توانند در ایجاد اشتغال داشته باشند.

نهمین جشنواره تعاونی های برتر استان مازندران صبح امروز با حضور کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،، استاندار مازندران، شجاعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در سالن الغدیر ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری در این مراسم مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه تعاونی ها نقش ارزنده ای می توانند در ایجاد اشتغال داشته باشند گفت: امروز یکی از نیازهای اصلی تعاونگران در مازندران نبود نقدینگی و نداشتن گردش مالی است.

علی بابایی کارنامی افزود: خوشبختانه خرد جمعی در بین تشکل ها و اداره کل برای پیگیری مطالبات وجود دارد و از این منظر نگرانی نداریم.

بابایی کارنامی با بیان اینکه هنوز در بخش تعاون به پویایی و نشاط مطلوب نرسیده ایم تصریح کرد: بدلیل وجود نگاه آسیب شناسی گره هایی در ارکان تعاونی اعم از آموزش، نظارت و درک جمعی وجود دارد که به خانواده تعاونی ها بر می گردد و اگر انتظار کمک از دستگاه های اجرایی خارج از بخش تعاون داریم باید ارتقا در کار ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از دستگاه های اجرایی خارج از بخش تعاونی می توان در بحثتامین منابع مالی، سرمایه در گردش و بنگاه تعاونی استفاده شود. هر چند نگاه و نگرش تعاون این است که باید از ظرفیت تشکل های تعاونی استفاده گردد.


مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توجه به بخش تعاونی، باعثکاهش نرخ بیکاری خواهد شد اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۶۰۷ تعاونی در استان مازندران در حوزه های مختلف و ۳۷% در بخش خدمات فعالیت دارند.

بابایی افزود: ۱۵۰ هزار اشتغال در بخش تعاون ایجاد شد و تعاونی ها باید سالانه ۲۰۰ میلیون دلار در بحثصادرات فعالیت داشته باشند تا به نقطه مطلوب برسند.

وی بابیان اینکه اگر اتاق تعاون بخواهد به اندازه اتاق بازرگانی عمل کند باید جایگاه سخت افزاری برای تشکل ها بسازیم و باعثارتقا آن شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز