خبرگزاری کار ایران

مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۰۶

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری برای «پویا خادمیان» خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، آرزو گلکار روز چهارشنبه 15 تیرماه 1401 گفت: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان وزارتخانه، مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری با امضای قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: واحد موزه‌های اداره‌کل در حال تکمیل پرونده یک متقاضی مجموعه‌داری از شهرستان دامغان نیز است.

گلکار با اشاره به اختصاص اعتبار مرمتی به موزه روستای کلاته‌خیج شاهرود، گفت: این اولین بار است که به یک موزه روستایی در استان سمنان، اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: به موزه‌های خصوصی استان از جمله باغ‌موزه امیر، سنگ و فسیل و آب نیز اعتبار لازم برای خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

گلکار با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 موزه خصوصی و دولتی در استان فعال است، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده همکاری با متقاضیان علاقه‌مند برای مجموعه‌داری و راه‌اندازی موزه‌های روستایی است.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به واحد موزه‌های اداره‌کل اعلام کنند و پس از بررسی و تشکیل پرونده در استان و وزارتخانه مجوز صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز