خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سرانه مصرف آب درکردستان ۱۹ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۱۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، سرانه مصرف شبانه‌روزی آب در استان حدود ۱۹۴ لیتر است که ۱۹ لیتر از میانگین کشوری (۱۷۵ لیتر) بیشتر است.

به گزارش ایلنا، محمد فرهاد با اشاره به اینکه مصرف استاندارد آب در شبانه روز به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر است، اظهار داشت: بخشی از مصرف بالای آب مشترکان کردستانی به دلیل مصارف سنتی از جمله شستشوی معابر، کوچه‌ها و شستشوی فرش است.
 
وی گفت: اگرچه شرکت آبفا برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع تنش آبی و همچنین کمترین قطعی و افت فشار را انجام داده، اما با این حال توصیه ما به شهروندان مدیریت مصرف و صرفه جویی است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب حساسیت لازم را ندارند به گونه‌ای که کوچه و خودرو را با آب شرب شستشو می‌دهند که نشان می‌دهد در این زمینه نیاز مبرم به فرهنگ سازی داریم تا شهروندان آب شرب را برای اینگونه مصارف به کار نبرند.
 
فرهاد گفت: برخی از خانوار‌های روستایی اهمیت زیادی برای آب شرب قائل نیستند و آن را بی هدف هدر می‌دهند و یا در آبیاری صیفی جات و باغات از آن مصرف می‌کنند که صحیح نیست و در این راستا نیاز فراوان به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره جایگاه و اهمیت آب است.
 
وی افزود: با توجه به فرا رسیدن تابستان و قرارگیری در دوره اوج مصرف آب استفاده از کولر‌های آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش‌های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن آب در هنگام مسواک زدن می‌تواند از جمله راهکار‌های ساده و در عین حال کاربردی مدیریت مصرف آب در میان خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز