خبرگزاری کار ایران

جمع آوری ۳۶ میلیارد تومان زکات در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۹۰

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از ۳۶ میلیارد تومان زکات در سه ماهه اول سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیز سهندی  در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری  همایش زکات در ارومیه، اظهار داشت: 30 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از صاحبان سه اثر برتر با اهدای  هدایایی تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۳۶ میلیارد تومان زکات واجب، کفاره و فطریه در استان پرداخت شده، افزود: رشد ۵۳ درصدی زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان از اهمیت دادن به این واجب دینی در بین مردم استان دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، با اشاره به وجود   ۱۹۰ هزار مددجو که در قالب ۹۰ هزار خانوار ساماندهی شده‌اند، ابراز داشت: از این رقم، ۱۵ هزار نفر در آستانه ازدواج و در سنین ۱۸تا ۳۵ سال قرار دارندکه یک هزار و ۸۵۰ مورد تسهیلات ازدواج برای این نفرات داده شده و همچنین جهیزیه با ۵ قلم کالای ضروری زندگی به میزان ۴۸ میلیارد تومان به نوعروسان تحت پوشش اهدا شده است.

وی با اشاره به اقدامات مهارت افزایی در حوزه سبک زندگی، گفت: به طور میانگین، از هر ۵۰ ازدواجی که در کمیته امداد اتفاق می افتد، یک مورد به طلاق منجر می‌شود که این میزان در کشور شش مورد است و می‌ توان گفت که کمیته امداد در حوزه مهارت افزایی و مدیریت زندگی مددجویان موفق عمل کرده است.

سهندی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراسیدن عید قربان، تصریح کرد: سال قبل ۳۲ میلیارد تومان کمک در عید قربان جمع‌آوری شد که امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها، این عدد تا ۴۲ میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی از آمادگی کمیته امداد استان برای جمع آوری قربانی های نقدی و غیر نقدی خبر داد و گفت: ۳۰۰ پایگاه در سراسر استان آماده دریافت کمک های مردمی برای عید سعید قربان هستند.

سهندی افزود: طرح هر شهروند یک کیلو گوشت با اجرای کد دستوری #۱*۸۸۷۷* اجرا می‌شود که هموطنان می‌توانند با این کد دستوری در امر خرید یک کیلو گوشت برای هر خانوار نیازمند مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز