خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

دولت باید زمین‌ها و باغات محدوده تنگ سرخ یاسوج را به قیمت روز خریداری کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۷۰

رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت سیزدهم خواست زمین ها و باغات محدوده تنگ سرخ یاسوج را به قیمت روز کارشناسی و از مالکان خریداری کند.

 به گزارش ایلنا از یاسوج،محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید از سدتنگ سرخ و در جمع اهالی این منطقه گردشگری، اظهارداشت: با ارزش سنجی اراضی، دولت باید خسارات وارد شده به مردم تعیین و زمین ها و باغات مالکان به قیمت روز کارشناسی شود.

وی تاکیدکرد: قطعاً این موضوع را پیگیری خواهم کرد و با توجه به همراهی رؤسای کمیسیون‌های انرژی و کشاورزی مجلس در این سفر، این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

رئیس قوه مُقننه ایران با بیان اینکه اولویت باید با اراضی تحت عملیات کارگاهی طرح باشد، اظهارداشت: ارزش سنجی اراضی و باغات نباید اینگونه باشد که  مثلا ۱۰ سال پیش از افراد گرفته شده به نرخ همان ۱۰ سال گذشته باشد.

قالیباف تاکید کرد: اولویت در طرح سد مخزنی تنگ سرخ بشار، رفع مشکل تملک اراضی مردم است.

به گزارش ایلنا، سد تنگ سرخ در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد که از جمله اهداف این طرح می توان به تامین آب شرب یاسوج و روستاهای مسیر به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان ۱۳,۳ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب شرب شهر شیراز به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب در سال، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۴.۴۵ میلیون مترمکعب در سال، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت آن به سازه های موجود در حاشیه رودخانه بشار اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز