خبرگزاری کار ایران

پساب جایگزین آب شرب برای آبیاری فضای سبز مشهد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۶۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تأمین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از آب شرب شهری پایان خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا طاهری گفت: شهرداری مشهد عمده‌ترین مصرف کننده آب شرب برای فضای سبز به میزان ۲۶ میلیون مترمکعب است که به زودی پساب، جایگزین آب شرب برای آبیاری فضای سبز در این شهر می‌شود.

او گفت: ۶ طرح آبی که به تامین آب استان کمک خواهند کرد که این طرح‌ها شامل طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، سد شوریجه، طرح انتقال آب از هزار مسجد، خط انتقال آب از غرب مشهد، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و جایگزینی آب شرب با پساب در صنایع بزرگ غیرغذایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در بحران خشکسالی حجم آب ذخیره شده در بزرگترین سد استان (سد دوستی) تنها ۲۹۱ میلیون مترمکعب آب است، زیرا مشهد بدون دوستی باید به مردم معرفی شود.

طاهری گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از کوه‌های هزار مسجد از یک ماه آینده کلید می‌خورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب‌های سطحی استان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است، تامین آب برخی روستا‌ها از چشمه بوده که اکثر آن‌ها خشک شده است در حال حاضر ۹۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

طاهری گفت: میزان پساب جایگزین شده در سال گذشته ۲۸.۵ میلیون مترمکعب بوده است. میزان حجم صرفه جویی آب ناشی از انسداد چاه‌ها غیر مجاز در سال گذشته ۴۰ میلیون مترمکعب، انسداد چاه‌های غیر مجاز در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۰۸ مورد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز