خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله دوم مدرسه تابستانه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۱۰۰

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین گفت: مرحله دوم طرح مدرسه تابستان از 12 تیرماه در مدارس ابتدایی استان آغاز و تا پایان مرداد 1401 ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، سیدیدالله حسینی با اعلام این خبر گفت: با هدف کیفیت بخشی به آموزش، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری در استان اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین ادامه داد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دانش آموزان دوره اول که در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 در درس فارسی و ریاضی دارای سطوح عملکرد تحصیلی «قابل قبول» و نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» هستند و همچنین دانش آموزان دوره دوم که در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 در درس فارسی، ریاضی و علوم دارای سطوح عملکرد تحصیلی «قابل قبول» و نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» هستند در مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری شرکت می‌کنند.

وی نیاز تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه (دیرآموز، فاقد دسترسی به آموزش حضوری یا مجازی، بدسرپرست و بی سرپرست) و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل به ویژه پایه‌های اول و دوم ابتدایی را از اهداف این طرح برشمرد.

این مسئول به  برقراری جو مثبت در کلاس‌های تابستانه تاکید کرد و گفت: باید از استفاده از هرگونه  برچسب زدن به دانش آموزان مشمول طرح خود داری شود و سعی شود جو یادگیری مثبت، گرم، روحیه بخش و  برانگیزنده براساس نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان صورت پذیرد.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اهمیت حضور اولیا در این طرح اظهار کرد: در راستای اقناع سازی و جلب همکاری و مشارکت فعال خانواده‌ها به ویژه در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها، مدیران، راهبران و معلمان وظیفه دارند اولیا دانش آموزان مشمول طرح را توجیه کنند و در جهت اجرای مطلوب طرح، اولیا به شکل فعال و مثبت درگیر شوند، همچنین از ظرفیت معلمان مجرب و ماهر استفاده شود تا ضمن برخورد مطلوب با دانش آموزان مشمول بیشترین کارایی اثربخش را داشته باشند.

 حسینی گفت: مدیران می‌توانند با در نظر گرفتن برنامه تفریحی و ورزشی به افزایش انگیزه دانش آموزان در شرکت در کلاس‌های تابستانه کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز