خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برخورداری بیش از 95 درصد جمعیت خانوارهای کرمانشاه از گاز طبیعی/600 میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای گازرسانی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۹۴

سرپرست شرکت گاز استان از تکمیل گازرسانی به بیش از 95 درصد جمعیت شهری و روستایی استان تا پایان سال خبر داد و میزان اعتبار تخصیص داده شده به این بخش را بیش از 600 میلیارد تومان دانست.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از کرمانشاه گفت: با گازرسانی به ۳۰ شهر استان و ضریب نفوذ ۹۹ و نیم درصد گازرسانی به خانوارهای شهری و ۸۵ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به ۱ هزار و  ۸۱۳ روستا و ۲ هزار و ۸۸۹ واحد صنعتی ، ۷۴ جایگاه CNG  و ۱۸ شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردارند. 

وی افزود :در حال حاضر حدود ۶۵۴ هزار مشترک مصرف کننده گاز طبیعی در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و اداری در استان وجود دارد.  

حسینی گازرسانی به ۳۵۷ روستا از برنامه های در دست اقدام شرکت گاز استان کرمانشاه دانست و افزود: در کنار اینها ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و دو شهر باقیمانده ازگله و ریجاب در دست اقدام است که همگی این روستاها و شهرها در نوار مرزی استان قرار دارند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

سرپرست شرکت گاز استان اعتبار تخصیص داده شده برای عملیات گازرسانی را حدود ۶۵۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: در صورت اتمام این فعالیت ها در مجموع میزان گازرسانی به شهرها به ۱۰۰ درصد، روستاها ۹۴ درصد و مجموع کل استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: از سوی شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارند و در حال حاضر دستورالعملی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار در اختیار ما قرار نگرفته است  مگر اینکه در مسیر روستاهای پر جمعیت قرار گرفته باشند و گازرسانی خواهند شد. 

حسینی میزان گاز مصرف شده در زمستان سال گذشته را در کل استان حدود ۱۵ میلیون مترمکعب در روز بیان کرد و افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از این میزان در بخش خانگی مصرف می شود و به ناچار مجبوریم در زمستان محدودیت های را برای صنایع پر مصرف مانند نیروگاهها و پتروشیمی ها اعمال کنیم و در صورت اعمال نشدن این محدودیت ها ممکن است در زمستان مصرف روزانه به ۱۸ میلیون مترمکعب هم برسد. 

وی در ادامه با اشاره به بحث وصول مطالبات این شرکت افزود :در بخش های مختلف بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از مشترکین بخش خانگی ، صنعتی ، ادارات و بخش های آموزشی طلب داریم که اگر این ارقام به چرخه گاز استان برگردد می توانیم پروژه های نیمه تمام گازرسانی را به اتمام برسانیم.

وی افزود: از مشترکین شرکت گاز استان انتظار داریم نسبت به پرداخت به موقع گازبها خود اقدام کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر پروژه های نیمه تمام سراسر استان خصوصا در گازرسانی به روستاهای باقیمانده را به اتمام برسانیم.

وی افزود: در بحث تعرفه ها نیز دولت برای تشویق خانوارهای کم مصرف،  طرح‌هایی را در نظر گرفته است که در صورت مصرف تا رنج تعیین شده توسط مصرف کنندگان خانگی از تخفیفات ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: از سوی دیگر مشترکان پر مصرف نیز شامل جریمه‌هایی می‌شوند به اینصورت که در صورت مصرف بیش از حد گاز، اگر از سقفی که در نظر گرفته شده است مصرف آنها بصورت آزاد و بدون در نظر گرفتن یارانه محاسبه می گردد و علاوه بر این مشمول ۴۰ درصد جریمه مصرف نیز خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز