خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فعالیت معدن سنگ علویجه قانونی است/ معدن سنگ علویجه فعلا در حال اکتشاف است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۰۲

معاون معدن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان اصفهان گفت: معدن سنگ علوجیه در حال اکتشاف و تمام استعلام های لازم برای فعالیت را دریافت کرده است.

محمد سرجوقیان در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: طبق ماده 24 قانون معادن تمام معادن قبلا از واگذاری ملزم به دریافت استعلام از منابع طبیعی، میراث فرهنگی و مناطق چهارگانه محیط زیست هستند.

وی اضافه کرد: معدن سنگ علویجه واقع در منطقه مهردشت نیز استعلام های لازم را دریافت کرده و چون در منطقه چهارگانه محیط زیست مانند موته و کلاه قاضی قرار ندارد، مشمول نظارت محیط زیست نمی شود.

معاون معدن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به رعایت فاصله این معدن از روستا تصریح کرد: طبق قانون معادن باید حداقل 500 متر از روستا فاصله داشته باشند که این معدن در فاصله سه کیلومتری از نزدیک ترین روستا قرار دارد.

وی یادآور شد: مردم منطقه استدلال خود را دارند که در صورت تداوم فعالیت معدن سنگ علویجه، احتمال می رود روی شکل منطقه تاثیر منفی بگذارد. به نوعی نارضایتی اجتماعی وجود دارد، درحالیکه بررسی های لازم برای انجام کار آن انجام شده است.

سرجوقیان خاطرنشان کرد: سنگ معدن علویجه در حال اکتشاف سنگ مرمیت مشکی است و در صورت به نتیجه رسیدن، فعالیت خود را بر اساس مجوزهایی که دریافت کرده، آغاز خواهد کرد.

با این حال این روزها کارزاری مبنی بر «مخالفت با فعالیت معادن سنگ و تخریب محیط زیست شهر علویجه» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس دادگاه عمومی بخش مهردشت نوشته شده، آمده است:

«احتراما اینجانبان، امضاکنندگان ذیل، اهالی شهر علویجه و منطقه مهردشت، اعتراض خود را نسبت به فعالیت معادن سنگ و تخریب محیط‌زیست و در نتیجه برهم زدن اکوسیستم طبیعی و بکر منطقه مهردشت اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز