خبرگزاری کار ایران

دومین موزه مردم شناسی مشارکتی استان اصفهان درشهرستان شاهین شهر و میمه افتتاح شد؛

حاجی: پتانسل‌های گردشگری میمه برای همگام اطلاع‌رسانی شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۳۴

در مواجهه با آثار طبیعی و فرهنگی با دو مقوله روبرو میشویم یکی برخوردی است که در گذشته با آنها داشته ایم و دیگری رویکردی است که در زمان حال و آینده باید داشته باشیم. از این رو، باید توجه داشت که بحثحفظ و بحثبهره برداری از منابع طبیعی دو مقوله جدای از همدیگر است که در هر دو مورد باید توجه کافی و لازم صورت گیرد.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاحیه دومین موزه مردم‌شناسی میمه با اشاره به لزوم حفظ منابع طبیعی و فرهنگی اظهار داشت: در مواجهه با آثار طبیعی و فرهنگی با دو مقوله روبرو می‌شویم یکی برخوردی است که در گذشته با آن‌ها داشته‌ایم و دیگری رویکردی است که در زمان حال و آینده باید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسینعلی حاجی، با اشاره به طومار تهیه شده در جهت پیشگیری و تخریب بیشتر مناظر طبیعی می‌مه گفت: اخیرا توسط مردم و دلسوزان محیط زیست طوماری تهیه شده و در آن حفظ و حراست از آثار طبیعی بخش می‌مه که متاسفانه توسط برخی از معادن در حال از بین رفتن است درخواست توجه بیشتری از سوی مسئولین مربوطه را خواستار شده‌اند که با هماهنگی صورت گرفته نامه به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست واصل شده است. باید به این نکته توجه داشت که بحثحفظ و بحثبهره برداری از منابع طبیعی دو مقوله جدای از همدیگر است که در هر دو مورد باید توجه کافی و لازم صورت گیرد.

وی شهرستان میمه را دروازه اصفهان دانست و افزود: بخش می‌مه در مسیر میلیون‌ها گردشگر در طول سال قراردارد. سازمان میراثفرهنگی چون سازمانی چند وجهی است به خوبی می‌توانداز پتانسیل‌های این بخش در زمینه‌های مرتبط به خوبی استفاده کند. باید با همکاری بخش خصوصی در می‌مه ظرفیتهای لازم ایجاد شود و دولت در این راه تسریع نماید. اگر در بخش می‌مه شرایط لازم برای استراحت مسافرین و گردشگران فراهم گردد به یقین مراکز گردشگری این بخش که تاکنون دور مانده‌اند کانون توجه همگان خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان شاهین شهرومیمه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کم کاری مسئولین معدن طلای موته در خدمت رسانی به مردم این منطقه گفت: وجود معدن طلای موته کوچک‌ترین خدمتی را به روستای موته نکرده چه رسد به بخش می‌مه. بار‌ها و بار‌ها به مسئولین این معدن تذکر داده شده که در مقابل استفاده از ذخایر معدنی طلا در این منطقه کدام خدمت رسانی را به مردم این بخش به خصوص روستای موته کرده‌اید که متاسفانه با ‌‌نهایت تاسف باید بگویم هیچ. به جرأت می‌توان گفت روزی یک کیلو طلا در این معدن تولید می‌شود ولی خدمتی به مردم مستضعف منطقه ارائه نشده است که این نکته بار‌ها و بار‌ها تذکر داده شده است ولی هیچ اقدامی تاکنون از سوی مسئولین این معدن صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز