خبرگزاری کار ایران

استعداد و ظرفیت های پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان در کشور کم نظیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۵۹

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: استعداد و ظرفیت های زیرساختی و نیروی انسانی موجود در پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نسبت به کل کشور کم نظیر و بسیار فوق العاده است.

به گزارش ایلنا صادق خیاطیان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه محصولات دانش بنیان، فناور و خلاق سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان به لحاظ دارا بودن زیرساخت های مناسب و نیروی انسانی متخصص و کارآمد نسبت به کل کشور ظرفیت کم نظیر و بسیار فوق العاده ای دارد که این امرو وظیفه ما را سنگین و دوچندان می کند. 

وی افزود: این شرکت ها با تمام توان مشغول به فعالیت و تولید هستند که وظیفه ماست که از شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق حمایت کرده و تلاش کنیم در عرصه فناوری و استفاده متناسب از این ظرفیت ها در کشور کارهای موثری انجام دهیم. 

وی تاکید کرد: پارک های علم و فناوری و مراکز و رشد و فناور در سراسر کشور و به ویژه در سیستان وبلوچستان پذیرای علاقه مندان این حوزه است که دولت نیز مکلف شده تا زیرساخت های لازم در این خصوص را مهیا کند.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و دستور صریح رئیس جمهور به طور جد مصمم هستیم تا در مقابل واردات کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور و توسط فناوران و دانشمدان بومی تولید می شود ایستادگی کنیم تا ضمن حمایت از تولیدات ایرانی، در مسیر خودکفایی و حمایت از شرکت های فناور نیز گام برداریم. 

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان از حمایت های مالی و حقوقی و مشاوره ای در زمینه های متعدد بهره مند خواهند شد ادامه داد: یکی از ماموریت های ویژه ما توسعه شبکه نخبگانی و استفاده از ظرفیت آنها در بخش های مختلف است که رئیس جمهور نیز تاکید کرده اند تا در کنار شناسایی و شبکه سازی نخبگان، هم پوشانی لازم میان این قشر فرهیخته و کارآمد با جامعه هدف ایجاد شود که اگر شناخت کافی از ظرفیت های فناوری کشور فراهم شود قطعاً در آینده نزدیک شاهد رشد و پیشرفت چندین برابری ایران اسلامی در تمامی عرصه ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز