خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی فارس به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد ؛

دستگیری کلاهبردار 279 میلیاردی در فارس/ کشف 11 تن مواد مخدر در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۲۳

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که از 600 شاکی در سراسر کشور حدود 279 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری ، اظهار داشت: مأموران پلیس فتا استان فارس در پی دریافت چندین شکواییه پیرامون کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های لازم مشخص شد که متهم یا متهمان ضمن ایجاد و راه اندازی یک سایت به نام "دیجی ماه" و چندین درگاه بانکی و تبلیغ انواع گوشی های تلفن همراه کالاهای دیگر در این سایت، پس از مدتی اعتماد سازی از شهروندان و به ویژه عمده فروشان تلفن همراه، از آنان سفارش گرفته ولی به آن ها کالایی تحویل نمی داده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران پلیس فتا، در این خصوص متهم این پرونده شناسایی و کمتر از 48 ساعت پس از دریافت اولین شکواییه طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کرد، افزود: در این خصوص تا کنون 600 شاکی در سراسر کشور شناسایی شده و برآورد اولیه کلاهبرداری این متهم از شهروندان، حدود 279 میلیارد تومان می باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، تحت پوشش مامور،سرقت خودرو ، قاپ زنی ، سرقت محتویات و قطعات خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

حبیبی گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی 7 باند از سارقین سابقه دار و دستگیری 30 سارق شدند که در مجموع در تحقیقات به 137 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت این سارقان استان های فارس ، تهران، مشهد ، اصفهان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد بوده است، افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این سارقان،  307 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه این نشست خبری، گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و سایر عوامل انتظامی، از ابتدای سال جاری تا کنون 11 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی پیرامون جمع آوری معتادان متجاهر نیز افزود: طی انجام چندین مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر در یک ماه گذشته، 319 معتاد جمع اوری و به مراکز مربوطه تحویل داده شده اند.

حبیبی پیرامون کشفیات کالای قاچاق، گفت: طی یک ماه گذشته، 287 خودرو حامل کالای قاچاق توقیف، 335 متهم دستگیر و مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق 79 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 41 درصدی روبرو بوده است.

حبیبی با بیان اینکه با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی، طی یک ماه گذشته 15 اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند، هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود و همچنین مطالبات عمومی با مخلان نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را مختل کنند، برخورد قاطع و قانونی می کنند.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز