خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان:

۳۴ پرونده فوت حوادث کارگری در پزشکی قانونی قزوین بررسی شد/ بررسی ۱۹۲ پرونده قصور پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۵۳۰

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: متوفیان حادثه کار در سال گذشته ۳۴ مورد بود که ۳ درصد افزایش داشته و در رتبه هشتم کشوری قرار داریم و سقوط از بلندی با ۱۱ مورد اولین علت مرگ ناشی از کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد، گفت: معاینات بالینی، متوفیان، کمیسیون‌های تخصصی و آزمایشگاه‌ها چهار حوزه کاری پزشکی قانونی است که بیشترین مراجعان مربوط به بخش معاینات بالینی است و در پنج شهرستان استان مرکز پزشکی قانونی داریم که البته در شهرستان البرز به دلیل محدودیت نیروی انسانی یک روز در میان پزشکان مرکز به آنجا اعزام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر صرفا یک سالن تشریح فعال در استان داریم که متناسب با استانداردها نیست و به صورت امانی از طرف سازمان آرامستان در اختیار ما قرار گرفته است و سالن تشریح تاکستان هم در حال ساخت است که پیشرفت ۹۰ درصدی دارد. 

وی بیان کرد: از نظر نیروی انسانی با یک سوم چارت مصوب درحال فعالیت هستیم، البته از سال گذشته بخشی از کمبود نیرو جبران شده است و چهار نیروی جدید به مجموعه افزوده شده، البته باتوجه به شرایط خاص و سختی کار در این واحد پزشکان علاقه‌ای به کار در این حوزه ندارند، در بخش آزمایشگاه‌ها هم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

این مسئول عنوان کرد: براساس قانون حمایت از جمعیت سقط درمانی در موارد خاصی که جنین بیش از چهار ماه نداشته باشد و دارای بیماری باشد که پس از تولد زنده نمی‌ماند و یا برای مادر حرج داشته باشد با رضایت پدر و مادر پرونده تشکیل می‌شود و صدور رای نهایی درباه آن با نظر کمیسبون تخصصی و یک پزشک معتمد توسط قاضی دادگستری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار پرونده درخواست سقط جنین درمانی در کل کشور وجود دارد که برای حدود ۸ تا ۹ هزار مجوز صدور می‌شود و با قانون جدید مجوز آن به عهده قاضی است که طبق نظر کارشناسان پزشکی قانونی رای صادر می‌کند، البته روند غربالگری‌ها تغییر پیدا کرده که باید نتایج آن را پس از این بررسی کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین بیان کرد: در حوزه معاینات بالینی در سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۸۶ مورد معاینه بالینی داشتیم که ۶۵ درصد آن مربوط به آقایان بوده و در مجموع ۱۶.۱ درصد رشد داشته است و در این حوزه رتبه پانزدهم کشور را داریم.

این مسئول عنوان کرد: پرونده‌های نزاع با ۱۱ هزار و ۴۸۴ مورد بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است که ۳.۲ رشد داشته و رتبه استان رتبه دهم در این حوزه داریم.

وی بیان کرد: برای مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی هم در سال گذشته ۶ هزار و ۸۵۱ مورد معاینه داشتیم که ۵۴.۱ درصد نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته است و در این حوزه رتبه سیزدهم کشور را داریم.

جعفرزاده ادامه داد: مصدومین حوادث کار هم در سال گذشته ۶۹۷ مورد داشتیم که بیشترین مورد آن با ۴۸.۸ درصد مربوط به شهرستان قزوین بوده و البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند و با ۳۱.۱ درصد افزایش رتبه سیزدهم کشوری را داریم.

معاینه یک‌هزار و ۱۷۸ جسد در پزشکی قانونی قزوین

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۱۷۸ مورد اجساد معاینه شده است که ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است و ۵۹ درصد آن‌ها مرگ غیر طبیعی بوده و ۵۶ درصد آن هم ناشی از حادثه ترافیکی و در این زمینه رتبه چهارم کشور را داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه سقط درمانی در سال ۹۹ تعداد ۲۰۴ پرونده داشتیم که برای۱۳۰ مورد مجوز صادر شده و برای ۳۷ مورد هم مجوزی صادر نشده‌ در ۱۴۰۰ تعداد پرونده‌ها به ۱۸۲ مورد رسید که برای ۱۳۰ مورد مجوز صادر شد و برای ۲۶ مورد مجوزی صادر نشد، ۲۶ مورد هم شامل عدم پیگیری بعد از تشکیل پرونده بوده است.

این مسئول اظهار کرد: ۳۶۳ مورد پرونده در کمیسیون‌ها بررسی شد که ۱۹۲ مورد شکایت از کادر درمان بوده که از نظر درصدی ۳۳.۳ درصد رشد داشته است، تعداد پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی هم از ۱۸۴ مورد به ۱۰۰ مورد و پرونده‌های روانپزشکی از ۵۸ به ۷۱ مورد رسید.

وی ادامه داد: در ۱۰۹ پرونده برای کادر درمان قصوری احراز نشده و ۸۳ مورد محکوم شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز