خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای هرمزگان در دیدار با امام جمعه بندرعباس:

تنها راه برون رفت از مشکل کم آبی هرمزگان شیرین سازی آب دریا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۵۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به منابع آبی هرمزگان و شرایط اقلیمی این استان، گفت: برای گذر از مشکل کم آبی هرمزگان چاره ای جز گسترش آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا نداریم که در این خصوص برنامه‌ریزی نیز شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پوردر دیدار با امام جمعه بندرعباس با اشاره به هفته صرفه جویی، تفاوت هزینه تامین آب از منابع زیرزمینی و سطحی با شیرین سازی را زیاد دانست و افزود: هزینه شیرین سازی بسیار گران است ولی چاره ای جز استفاده از این ظرفیت نداریم که می طلبد مصرف کنندگان نیز از این آب گران، مراقبت کرده و با مصرف بهینه در پایداری آن مشارکت کنند.

وی هزینه شیرین سازی آب در سال گذشته را ۱۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که امسال این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان افزود: در حال حاضر ۴۳ آب شیرین کن با ظرفیت تولید  ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در استان فعال است که این ظرفیت در حال افزایش است.

به گفته وی، ۱۱ سایت جدید آب شیرین کن در دستورکار آبفاست که چهار سایت در قشم و سیریک امسال تکمیل خواهد شد.

حمزه پور ادامه داد: نیمی از آب مورد نیاز شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تامین می شود که می طلبد با توجه به هزینه بالای شیرین سازی، از استفاده آن در بخش فضای سبز و غیرشرب خودداری کرد.

وی یادآورشد: نامگذاری یک هفته از سال با عنوان هفته صرفه جویی به این خاطر است که به همه یادآوری شود با مصرف بهینه می توان ضمن بهره مندی از منابع موجود، آن را برای نسل های آینده نیز ذخیره کرد.

حمزه پور افزود: یکی از منابع در خطر و در عین حال حیاتی که  صرفه جویی آن تنها به این هفته و تابستان ختم نمی شود، آب است؛ استان هرمزگان نیز به دلیل شرایط اقلیمی وضعیت مناسبی در منابع سطحی و زیرسطحی ندارد و ضروریست در خصوص آن ویژه تر نگاه کرد و همه برای نجات آب پیش قدم شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با قدردانی از امامان جمعه استان که در این خصوص به درستی موضوع آب و صرفه جویی را در خطبه جمعه تبیین کردند، ابراز امیدواری کرد: با یادآوری این موضوع و طرح آن از سوی روحانیان می توان پیام صرفه جویی را به عموم تبیین کرد.

وی همچنین با اشاره به بدهی سازمان های دولتی و نیروهای مسلح به شرکت آب و فاضلاب، تصریح کرد: شرکت آب وفاضلاب براساس درآمد، هزینه می کند و اگر مطالبات آن پرداخت نشود در تامین نیاز آبی و توسعه آبرسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه  در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز با قدردانی از برنامه های آبفا برای ارتقای کمی و کیفی آب شرب و بهداشتی گفت: برای تامین زیرساخت های آبرسانی نیازمند مشارکت مجموعه های دست اندرکار هستیم و در این راستا ما نیز همکاری خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده، همچنین بر اهمیت مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب شرب تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز