خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۴۳ کانون بیماری آنگارای طیور در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۵۳۵

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۴۳ کانون بیماری آنگارای طیور در استان شناسایی و اقدامات کنترلی و معدوم‌سازی در مرغداری‌ها انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود قربان زاده افزود: بیماری آنگارا موسوم به "HHS" در این تعداد کانون در استان شناسایی و بر اساس سیاست‌های بهداشتی هفت کانون مشمول معدوم‌سازی و سایر کانون ها مشمول گذر دوره بیماری با انجام اقدامات کنترلی و درمانی شدند.

وی ادامه داد: در جریان معدوم‌سازی صورت گرفته تا کنون تعداد ۲۷۲ هزار و ۷۷۸ قطعه طیور معدوم شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت:در صورت شیوع بیماری ویروسی آنگارا در مرغداری‌ها و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و عملیات قرنطینه‌ به موقع، این بیماری و تلفات سنگین‌ آن به دیگر واحدهای مرغداری سرایت خواهد کرد.

قربان‌زاده افزود: رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای، عدم رفت و آمدهای متفرقه در واحد مرغداری، عدم استفاده از تجهیزات مشترک با سایر مرغداری‌ها، ضدعفونی تجهیزات و وسایل نقلیه در حال رفت و آمد به واحد، جلوگیری از ورود پرنده‌های آزاد به انبارها و سالنهای مرغداری از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی تامین کننده بخش عمده گوشت و تخم‌مرغ کشور است بنابر این حفاظت از صنعت پرورش طیور این استان از درگیری با بیماریهای این حوزه یک الزام حیاتی است.

"آنگارا" نوعی بیماری عفونی مسری در بین طیور با ابتلا و تلفات زیاد است که به طور معمول بین جوجه‌­های مرغ گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز