خبرگزاری کار ایران

۷۰ درصد عملیات ایمن‌سازی دام ها در خراسان رضوی تحقق یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۳۵

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: واکسیناسون دام ها علیه بیماری های مشترک جزء اولویت‌های دامپزشکی استان است و تاکنون پیشرفت واکسیناسون علیه شاربن و بروسلوز در دام سبک در پنج ماه اول امسال، بیش از ۷۰ درصد و علیه بیماری هاری حدود ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا بهروزیان شریف افزود: واکسیناسیون دام‌ها تا تحقق صد در صد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه و کنترل بیماری‌های مشترک از ابتدای سال جاری، بیش از چهار میلیون راس دام علیه بیماری شاربن واکسینه شدند و همچنین در همین مدت تعداد ۶۹۵ هزار راس دام نیز علیه بروسلوز واکسن دریافت کردندو به تعداد بیش از ۴۸ هزار قلاده سگ نیز واکسن هاری تزریق شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی مدت یاد شده، از تعداد ۴۸ هزار راس گاو و گوساله آزمایش سل گرفته شد و برای مبارزه با بروسلوز نیز تعداد ۴۲ هزار راس دام خونگیری شده است.

بهروزیان افزود: با پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، می‌توان ضمن حفظ سلامت سرمایه دامی، سلامت جمعیت انسانی را نیز در این بخش تضمین کرد.

۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

۲ هزار و ۶۱۷ نفر عضو شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی هستند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر دامپزشک و دارای دکتری عمومی، ۶۵ نفر دکتر متخصص و هزار و ۴۰۰ نفر در رده‌های تکنسین، کاردان، کارشناس و کارشناس ارشد دامپزشکی خدمت می‌کنند.

۷۶۰ نفر فعال دامپزشکی و دکتر دامپزشک نیز در بخش خصوصی خراسان رضوی با شورای نظام دامپزشکی این استان همکاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز