خبرگزاری کار ایران

توهین و ناسزا بیشترین پرونده قضایی را در دادگستری خلیل آباد دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۹۹

رئیس دادگستری شهرستان خلیل آباد در خراسان رضوی گفت: طی یکسال گذشته تعداد پرونده وارده به دادگستری ونیز شوراهای حل اختلاف در شهرستان حدود ۸۵۰۰ پرونده بوده است که اکثریت این پرونده های وارده مربوط به توهین وناسزا گفتن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید باقر حسینی رئیس دادگستری شهرستان خلیل آباد، با اعلام اینکه همین تعداد پرونده هم در ۱۲ ماه گذشته مختومه شده است به رده های پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی شهرستان که منجر به تشکیل پرونده شده است اشاره کرد و افزود: توهین وناسزا ودعواهای خانوادگی و نیزدرگیری لفظی بین دونفر  بیشترین پرونده ها را تشکیل داده است.

 وی مطالبات  دادرسی و درگیری های فیزیکی وسرقت تصادفات را در رده های بعدی نام برد.

وی افزایش پرونده های خانوادگی را مورد اشاره قرارداد واظهار داشت: معتمدین وبزرگان در روستا وشهر باید ورود کنند واز آنجا که اکثریت همدیگر را می شناسند، اینگونه دعاوی را بصورت سازشی و کدخدا منشی حل کنند.

حسینی برنامه های هفته دادگستری را برشمرد واز برخورد نیروهای قضایی در صورت تشکیل پرونده با متخلفان در حوزه توزیع اقلام مردم  خبرداد.

رئیس دادگستری شهرستان خلیل آباد با بیان گرامیداشت یاد و خاطرات شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام راحل به برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت : همزمان با اولین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه روز اصناف روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی دیدار با امام جمعه شهرستان و ملاقات عمومی توسط قضات این شهرستان برگزار می شود.

وی حضور در سطح روستاها و شهر کندر دیدار با مردم  و پرسش و پاسخ با آنان در مورد مسائل قضایی را از دیگر برنامه‌های دادگستری این شهرستان در طول هفته قوه قضائیه نام برد.از یکم تیر ماه الی ۷ تیر هفته قوه قضائیه نام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز