خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی در دامغان:

۹۰ درصد فعالیت هسته‌ای با مردم ارتباط دارد / تولید رادیو داروها در ایران 2 تا 3 برابر افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۶۹

معاون سازمان انرژی اتمی کشور ضمن بیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت هسته‌ای با مردم ارتباط دارد، افزود: تا سال ۱۴۰۲ تولید رادیو داروها در ایران بین دو الی سه برابر افزایش پیدا می‌کند و محدودیتی در تولید این مواد نداریم.

به گزارش ایلنا از سمنان، پژمان شیرمردی در نشستی که به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی چمران و سالروز تشکیل سازمان بسیج اساتید با موضوع اهمیت تدوین سند جامع راهبردی انرژی هسته ای در دانشگاه  دامغان برگزار شد ضمن بیان اینکه سند جامع راهبردی تقویت صنعت هسته‌ای ایران تدوین شده است، گفت: یکی از بخش‌های این سند، برنامه‌ریزی برای ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است.

 پژمان شیرمردی با اشاره به اینکه سند جامع راهبردی برای ۲۰ سال آینده در سازمان انرژی اتمی کشور تدوین شده است، تاکید کرد: اجرای متوازن و پیش بردن فعالیت‌های هسته‌ای محور این سند است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های تدوین شده سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی تقویت نیروگاه‌های هسته‌ای است، اذغان کرد: برنامه‌ریزی ۲۰ ساله برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در این سند دیده شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور از وجود ۳۰۰ هزار کیت دارویی خبر داد و افزود: با این تعداد کیت دارویی علاوه بر رفع نیاز داخل در بحث پرتوها می‌توانیم صادرکننده باشیم؛ همچنین تا سال ۱۴۰۲ تولید رادیو داروها در ایران بین دو الی سه برابر افزایش پیدا می‌کند و محدودیتی در تولید این مواد نداریم.

 شیرمردی با بیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت هسته‌ای با مردم ارتباط دارد، افزود: اگر رادیو داروها نباشد مردم دچار مشکل می‌شوند و در این زمینه متخصصان و پژوهشگران تمام تلاش خود را در بحث تولید به کار گرفتند که نیاز کشور به بیگانگان قطع شود و صادرکننده باشیم.

وی با اشاره به گزارش عدم انحراف ایران در بحث هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به بحث انرژی هسته‌ای نگاه صلح‌آمیز است و هیچ اعتقادی به خلاف این موضوع نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز