خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی فارس در واکنش به گزارش ایلنا:

بیش از ۹۰ درصد دام های استان شناسنامه دار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۸۹۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در واکنش به گزارش خبرگزاری ایلنا مرکز فارس با عنوان "تعطیلی بسیاری از دامداری های استان فارس در ماه های گذشته" گفت: بیش از ۹۰ درصد دام های این استان شناسنامه دار و در سامانه هویت گذاری ثبت شده شده اند که با رصد های فنی در بازه زمانی مذکور فعالیت های تولیدی در این دامداری ها به طور مستمر ادامه دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالمجید رنجبر با اشاره به پایش مستمر واحد های دامپروری این استان گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکنون هیچ واحد دامپروری در این استان تعطیل نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از مردمی سازی یارانه ها ۹۵۸۴ تن نهاده دامی با ارز ترجیحی مربوط به طلب قبل دامداران و ۲۸ هزار و ۷۴۲ تن نهاده با ارز نیمایی از طریق سامانه بازارگاه و اتحادیه های دامداران بارگذاری و بین دامداران توزیع شده است، افزود: این نهاده ها شامل ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است.

او با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی و خشکسالی های اخیر می توانست موجب قاچاق نهاده به کشور های همسایه شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از فساد و رانت احتمالی ناشی از تخصیص ارز ترجیحی، نهاده ها با ارز نیمایی تامین می شود که لزوم افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در واحد های تولید امری ضروری است.

وی با اذعان به اینکه افزایش قیمت نهاده ها افزایش قیمت محصولات دامی را به دنبال دارد، ابراز کرد: برای جلوگیری از کاهش مصرف فراورده های دامی و کاهش هزینه های تولید برخی پیشنهادات مانند  استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای مصرف فرآورده های دامی دنبال می شود.

به گفته وی؛ استفاده از توان داخلی و همچنین ضایعات بخش کشاورزی برای تأمین بخشی از نیازهای تغذیه ای دام، حرکت جهادی در سطح کشور برای کاشت گیاهان کم آب بر و اعطای تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش به دامداران بخشی دیگر از راهکار های مد نظر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها ضروری بوده و افرادی که منافع رانت خواری آنها با ارز ترجیحی به خطر افتاده است در برابر اجرای طرح مقاومت می کنند، افزود: قیمت محصولات دامی تابع عرضه و تقاضا خواهد بود و بهره  برداران در راستای تولید اقتصاد محور اقدام می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز