خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

خرید تضمینی بیش از 42 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، از خرید بیش از 42هزار تن ذرت دانه‌ای توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، از وزارت جهاد کشاورزی دکتر قاسمی گفت: براساس ابلاغیه و دستورالعمل ارسالی از وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی ذرت دانه‌ای توسط شرکت پشتیبانی امور دام در سال جاری صورت می‌گیرد که خرید بر اساس دستورالعمل به طوری که میزان وزن حجمی (هکتولیتر) ذرت دانه‌ای معادل 690 کیلوگرم در متر مکعب با رطوبت 30 درصد صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان و همچنین مکاتبات متعدد با وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش هکتولیتر (وزن حجمی) و رطوبت اعلامی براساس شرایط آب و هوایی، وجود خشکسالی‌های پی در پی و تامین نیاز حرارتی گیاه در مناطق مختلف استان این عدد از 690 به 640 کیلوگرم در متر مکعب و با رطوبت 35 درصد اصلاح شد و این امر کمک بسیار زیادی به کشاورزان تولید کننده ذرت داخلی کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: بنا بر ابلاغیه وزارت مبنی بر خرید ذرت دانه‌ای دارای شناسنامه توسط شرکت پشتیبانی امور دام و نظارت و تاییدیه از طرف جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، برای جلوگیری از ورود ذرت خارجی، در این راستا با هماهنگی این شرکت و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، لیست اسامی کشاورزان تهیه و پس از ارسال به جهاد کشاورزی استان به پشتیبانی امور دام فرستاده شد تا ذرت داخلی توسط آن شرکت خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: خرید ذرت دانه‌ای به صورت تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی با حضور ناظرین خرید و تاییدیه مدیریت شهرستان که دارای شناسنامه و امضا کشاورز ‌باشد، طبق دستورالعمل انجام می‌شود که تا کنون براساس دستورالعمل ابلاغی و با نظارت مستمر سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاونی روستایی استان خرید ذرت دانه‌ای به طور مداوم در حال انجام است.

قاسمی افزود: تعداد 30 مرکز خرید ذرت دانه‌ای طرف قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام در سطح استان برای خرید وجود دارد که تاکنون بیش از 42 هزار تن ذرت دانه‌ای خشک توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده است که وضعیت رطوبت و همچنین هکتولیتر محصول ذرت دانه‌ای زمان برداشت  بسیار مطلوب است.

کد خبر : ۳۲۸۵۰۶