خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

پیشگیری از وقوع جرم میزان پرونده‌های قضایی را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۵۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اگر در حوزه پیشگیری خوب عمل کنیم، قطعاً میزان پرونده‌های ورودی به محاکم دادگستری کاهش می‌یابند و همه دستگاه‌های مسئول باید برای تحقق این امر، پای کار باشند.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه، خوشبختانه استان قزوین پنجمین استان امن کشور است، اما برای حفظ این جایگاه و یا ارتقای آن، نیازمند افزایش آگاهی‌های مردم از حقوقشان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با اشاره به قانون ترک فعل مدیران عنوان کرد: ضمانت اجرا، حسن اجرای هر قانون است و هنوز قانون ترک فعل به شکل مدون تدوین نشده است و در این خصوص طرح‌هایی در دولت و قوه قضائیه در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: در سند تحول قضایی، بخش و راهبردی به نام اصلاح مجرمان داریم که عمده قوانین در برخورد با مجرمان ساده و خطرناک به یک شکل است و وقتی مجرم حرفه‌ای عملاً امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد، قطعاً مجازات می‌شود، ولی در برخورد با این نوع مجرمان باید هم قوانین تغییر کند و هم در این حوزه فعالیت‌های بیشتری برای کنترل مجرمان حرفه‌ای که به روی مأموران نیروی انتظامی اسلحه می‌کشند و ایجاد رعب و وحشت و ناامنی می‌کنند، انجام شود تا مردم هم شاهد قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان باشند و از قوه مقننه هم می‌خواهیم در قوانین برخورد با مجرمان حرفه ای، تجدید نظر کنند.

این مقام قضایی استان افزود: دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک، شیوه کنترل افرادی است که حداقل یک بار مرتکب جرم شده‌اند یا در مظان ارتکاب جرم هستند، باید به قانون تبدیل شود تا فرد قبل از ارتکاب جرم، کنترل شود و اگر این دستورالعمل به درستی اجرا شود، بانک اطلاعاتی مجرمان تشکیل می‌شود و برای کنترل آن‌ها برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از قوانین پیشگیرانه تلاش کنیم فردی که یک بار جرم مرتکب می‌شود، به مجرم خطرناک و حرفه‌ای تبدیل نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز